Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MittOppdrag

soleanders

New Member
De siste dagene har vi kunnet lese om Tripadvisor som blir beskyldt for å ha kjøpt og betalt for fiktive anmeldelser på sine nettsider. Problemet er at flere av de som har lagt inn anmeldelser aldri har bodd på hotellet de omtaler eller har noen tilknytning til den.

I Norge har vi etter min mening ett lignende problem. Selskapet det gjelder er Mitt Oppdrag.

Som vi kan se på denne linken: Fiktive anmeldelser
Uten at jeg kjenner til vedkommende så trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at dette er anmeldelser/kommentarer fra mest sannsynlig en konkurrent. Du kan dele de i 2, men en dags mellomrom mellom begge. Jeg antar at Mitt Oppdrag nekter å slette disse dersom man er en "gratis" bruker. Dette selvsagt for å tjene penger.

Det betyr veldig enkelt at du når som helst kan gå inn på en konkurrent og sverte disse. Mitt Oppdrag sier; Vi kan slette de. Bedriften har muligheten til å svare for seg offentlig.

Hvor dum går det ann å bli? Hvorfor skal man bruke ressurser på å måtte slette disse? Hva hjelper det å svare som: Dette stemmer ikke. Folk tror det de leser på nett.

Mitt tilfelle er noe annet. Det gjelder er firma min far eier. Gjennom de siste 20 årene. At det helt sikkert har vært uenigheter mellom ham og kunder gjennom 20 år er ganske naturlig. Men det har aldri vært noen store problemer, og en kundeklage som blir rettet opp er ikke det samme som en negativ anmeldelse som en konkurrent legger ut for å sverte firmaet. Det er nettopp det som har skjedd her. 110% sikkert. Veldig enkelt fordi pappa aldri har jobbet med eller for de navnene som står. Han har heller aldri gjort lignende oppdrag som beskrevet i anmeldelsen. Mitt Oppdrag, de nekter selvsagt å slette dette.
De vil ikke engang få en bekretelse eller kommentar fra personen som har postet innlegget.

Pappa er ikke en betalende kunde der. Han har vært. Over 10.000 kr ble det betalt til dette firmaet. For å få dritt. Av en konkurrent som har så lite å gjøre.

Er dette lov? Hvor skal man klage for å ta saken videre?

Jeg har allerede vært i kontakt med 2 organ og advokaten vår utarbeider et skriv til disse nå. En journalist vil på mandag også få saksdokumenter for å se om dette er noe de ønsker å skrive om. (landsdekkende avis).

Men dette må være ren og skjær svindel. En sleip måte å tjene penger på. En sleip måte å få kunder til å betale på. Dette må stoppes. Har noen lignende erfaringer?
 

pleb

Medlem
Jeg blir faktisk flau på MittOppdrag sine vegne når jeg ser hvordan de holder på. Er vel nærmest en stygg form for utpressing. Nå vet jeg ikke akkurat hvorfor Frogner (som er aktiv her...) har fått smake MittOppdrags vrede, så akkurat den biten får han ta.

Men totalt fire brukeranmeldelser hvor de er gitt ut med henholdsvis 1 og 1 dags mellomrom...det stinker. At en som er ansatt i NorgesGruppen ikke klarer å skrive navnet til firmaet sitt uten orddelingsfeil stinker også.
 

Tonny Kluften

Administrator
Mittoppdrag.no er søppel fra ende til annen desverre. De tenker på seg selv, ikke på brukerne.

NB! Jeg har brukt det nevnte firmaet som har fått falske anmeldelser 5-6 ganger og er alltid fornøyd.

https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/17859-mitt-oppdrag.html
https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/17611-mitt-oppdrag.html
https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/12314-mittoppdrag-no.html
https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/9675-fikk-mail-fra-mittoppdrag-no.html

De som står bak: "MittOppdrag.no er et samarbeidsprosjekt mellom MittOppdrag AS, Nettavisen, A-Pressen m.fl.".
Jeg vet ikke hvem "m.fl." er, sikkert Stavrum, men jeg fatter ikke at A-pressen vil ta i det med ildtang engang. De kan ikke være klar over hvordan dette drives.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
At de fire anmeldelsene av Dag's firma fremstår som om de er skrevet av en 13åring, peker ikke akkurat i retning av at de er reelle.

Burde være grei skuring for Mitt Oppdrag å sjekke om de kommer fra samme Ip-nummer...
 

hansson

Langveisfarende
Kanskje Forbrukerombudet er villig til å ta denne saken. Dette er en tjeneste som publiserer falsk informasjon til skade for de som skal kjøpe tjenesten, i mange tilfeller private forbrukere. Det burde være noen hos juridisk avdeling der som kunne være villig til å se på saken. Jeg videresender lenke til denne tråden til noen kontakter der.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ja, lurer på om den ble sletta fordi spelley kalte han svindler osv, og det ble vel litt for krasst.

Men det stemmer, jeg sjekka litt mer rundt, og hvis man ser på firmaet som "blir anbefalt" i den øverste av omtalene om dag, altså "webutvikler tk", så ser vi at telefonnumrene som ligger på kontaktsiden der (det er INGEN navn på hele siden) går til nettopp denne Richart Gjertsen og Carl Magnus Grønli. På Grønli finner man blant annet denne siden WMIPRO – CARL-MAGNUS GRØNLI | Just another WordPress.com site som jo sier sitt... (WMI har vi jo hørt om før...), og på Gjertsens side på mittoppdrag finner man dessuten en omtale/anbefaling fra nettopp Grønli/webutvikler.tk
 

JoachimO

Medlem
Joda, det stemmer det, jeg husker den der. Jeg husker også at den som skrev det linket til dette Webdesigner Richart Gjertsen og medierådgiver (991756302) - Få gratis anbud fra 100.000 leverandører! - MittOppdrag.no Det ligger noen naive skryteinnlegg om ham der.
Jeg finner heller ikke den tråden, hverken ved søk her eller i Google, kan den være slettet av en eller annen grunn?

Ble sittende å kikke på denne, og må innrømme fyren har avslørt seg selv.

Under stikkord har han satt:
Komplett hjemmeside inkludert facebookbedritsside

Finn feilen
 

eplebiten

Medlem
TorsteinO: Jeg har tidligere arbeidet i NG, og jeg har aldri hørt at NG har uttalt seg om noen på denne måten. Hittil har jeg heller ikke hørt noe om at NG noen gang har brukt for eksempel webutvikler.tk. Selvfølgelig kan det være en forbindelse mellom webutvikler.tk og f.eks. en kjøpmann innenfor en av profilene til NG, men de vil da kunne befinne seg med et potensielt problem da NG ikke vil like at noen fremstiller seg som en representant for NG.

Vær obs på at personen bak denne nettsiden sannsynligvis følger denne diskusjonen akkurat nå. Tonny har nå også fått en negativ "tilbakemelding".
 
Topp