Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nå heves grensen for kjøp av varer i utlandet

Aktörerna bransdal och stormberg bör nog snart ge upp, de skämmer ju ut sig. Ökningen till 500 kr kommer inte påverka mycket, norskar handlar idag för mycket mer, de slipper tull och moms etc etc.. Jag har gjort ett test, har beställt 10 olika paket från leverantörer på ebay, aliexpress och dylikt. Värdet på dessa är ca 1000 kr paket. Hur många kommer tullen att kolla? Jag vet redan svaret. 0 st. Har fått 4 paket hitintills och tullen ids inte kolla. Nu är det ju så att de skriver ner värdet, vare sig man vill det eller inte, men nu är detta kulturen och man vore ju rasist om man inte anammar andra kulturer.. .

Sen är det ju så som Bransdal nämner i artikeln också, de importerar för 100 kr och säljer för 999, vad spelar tull för roll då? Så norskar bör handla mer från utlandet, betala tull och tullavgifter med mera, blir billigare vilket som, om man ska gå på Bransdals uppgifter. Men de verkar stämma rätt. 1000% är prispåslaget på många varor..
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ikke rart når man ser hvordan pakker behandles. Standard for 50% av pakkene jeg får fra Kina.


Jeg forstår du ikke har arbeidet i Posten. At pakker, spesielt småpakker blir kastet er helt normalt. Man skal tross alt pakke tingene forsvarlig så de tåler en bump.

Når det er sagt så er mer eller mindre det meste jeg får intakt når jeg mottar det, enten det er fra Kina eller andre land.
 
Topp