Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nytt Norsk Affiliate Program

webmoney

Søkemotoroptimist
Det med eCPM er ihvertfall veldig sant. En annonsør kan godt betale en million pr lead, men hvis f.ex. bannerne/tekstene er så dårlige at ingen noensinne klikker på en annonse, så blir det fremdeles null på sluttlinja.

Amen! Det er det jeg også mener: Produktene er av god kvalitet, provisjonene er generøse, materiellet (bannere o.l.) er bra og nettverkene følger aktivt opp. Likevel ligger konverteringsgraden på godt under 1%.

Hvorfor?

Jo, fordi den jevne internettbrukere vil ha noe gøy og gratis.

Jeg har skrevet litt mer om dette her. (Og ja -- dette er skamlaus reklame for Clash Media!)
 
En annonsør kan godt betale en million pr lead, men hvis f.ex. bannerne/tekstene er så dårlige at ingen noensinne klikker på en annonse, så blir det fremdeles null på sluttlinja.

Helt enig. Det er vårt ansvar å sørge for at materialet, tilbudet og kunden selv er spennende nok, seriøs nok troverdig sånn at det blir attraktivt og dermed god butikk for oss og partnerne. Det er imidlertid partnerne selv som må ta ansvar for å promotere en kunde eller kampanje på et ordentlig vis. Jeg har nok av eksempler på partnere som klager på kampanjer som går dårlig når de bruker den dessidert minste banneren på en latterlig plassering.

Når det er sagt har jeg stor tro på å lage hver kampanje fra bunnen av selv om det finnes konkurrenter som også kjører den. Jeg pleier å gi vår designavdeling logoer, budskap osv som de trenger, men jeg viser de ikke hvordan euroads, adpepper etc har gjort det. Sjansen er da større for at de selv kan finne noen spennende og nye virer på kampanjene i tillegg til at de ser fete ut. Dette er mitt lille bidrag til å gjøre kampanjer mer spennende for brukeren.
Et større bidrag vil selvfølgelig å være å kun kjøre unike kampanjer. Vi jobber med den saken, men jeg tror det er vanskelig å unngå visse gjengangere i de forskjellige nettverkene.

Skamlaus ja. Og som all annen skamlaus reklame er ingenting dokumentert. 30% ? Dokumenter for f...!!! :D

Ikke se på meg. Dette er som sagt ikke mine ord. :D
 
Sist redigert av en moderator:

Bjrl

Medlem
I og med at jeg ikke ser noe forbud noe sted mot å gå ut med konkrete tall fra Clash-Media, så kommer jeg med noen av mine:

Jeg hadde 989 klikk på kampanjer fra Clash-Media kjørt i Norge i mai. Dette var kampanjer med utbetaling på 10 kr/lead (jeg kjører foreløpig kun denne typen kampanjer fra Clash-Media).

Disse klikkene ga 270 konverteringer til leads, dvs en konverteringsrate på 27,3 %. Så tallet mitt stemmer bra med anslaget på 30 % som ble presentert her.

I og med at kampanjene betaler 10 kr pr lead, gir dette en inntjening pr klikk på de kampanjene jeg har kjørt på 2 kroner og 73 øre.

Dette til informasjon.

Mvh
Bjørn Jarle
 
Godt å høre at du har gode erfaringer Bjørn Jarle. Jeg ønsker selvfølgelig at du kjører noen kampanjer også, ikke kun prize draws, men jeg er glad for at det er fler her som ser bra konvertering.

Som du ser under har mapdaddy laget en egen rekruteringsside hvor han selv henter inn nye folk som er interessert i å prøve våre løsninger. Dette er et topp innitsiativ som jeg tror fler kan tjene gode penger på. Vi har også en egen kampanje på trappene som betaler partners for å rekrutere.
Det er med andre ord mye spennende som skjer og mange muligheter for nye partnere som er på utkikk etter god fortjeneste.

Er det forresten noe interesse for Co-Reg her? Vi har ikke satset så mye på dette foreløpig, men utvider as we speak. Jeg takker for innspill omkring dette.
 

picxx

Well-Known Member
Er det forresten noe interesse for Co-Reg her?

Om du mener merge kampanjer, hvor hvert lead registrerer seg hos flere er dette noen av de best konverterende kampanjene for meg.
Om du mener co-reg du kan sette inn på en registreringsside kan vel dette være av interesse for de som driver gratistjenester av et eller annet slag (forum, mail, butikk, blogghosting etc.) som krever registrering.
 

picxx

Well-Known Member
Det siste forslaget til picxx der hørtes veldig interessant ut :)

mmmedier kjører endel slike co-reg kampanjer.
Har ikke sett andre norske nettverk som tilbyr slike kampanjer, men mulig det finnes muligheter i f.eks. TD's reach nettverk eller noe slikt.
 
Nå har jeg signet opp. Fortell meg hvilke kampanjer som gir 30%.

Jeg tror de kampanjene bjrl tenker på er prize draw kampanjene.
De mest populære er for tiden MacBook air, Nokia, iPhone og Sterling.

Men jeg vil igjen pressisere at dette er bjrl sine tall. Jeg vil ikke gå ut og si at alle partnere kan oppnå denne konverteringen ettersom det er en del lokale hensyn som kommer inn i bildet. og som du er så bra på å passe på; Jeg kan ikke bevise det :) hehe

Jeg har sendt deg login.
 
Sist redigert:
Vi har solgt opp Bonnier dk i dag sånn at vi har fått en mye bedre payout på BoBedre kampanjen.

Den er nå¨tilgjengelig for alle med en ny payout på 126 NOK. Dette er opp fra 105 NOK. Kampanjen ligger som nr 105 på www.clash-partners.com
Hent den ned folkens!

Og nei brukernavn, vi har ikke satt opp payout. Kunden betaler mer. :D
 
Topp