Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Takk for meg

Status
Stengt for ytterligere svar.

peterandrej

pensjonert moderator
Om ALLE i webbransjen skulle kreve 100 000 for et lite oppdrag ville ikke bransjen ha eksistert. Hadde vært artig og sett fakturanummer 1 hos Kenneth og Peterandrej ? Var den på 30 000,- ?
Tviler, tipper den var på rundt 1000,- kroner, i likhet med de andre her som er i oppstartsfasen.

Min første faktura var på $125. Da hadde jeg jobbet ca 70 timer med et prosjekt for et amerikansk firma. Oppdraget bestod ganske enkelt i å lage et design i PS, kode det over til HTML, integrere designet i wordpress samt å legge til en drøss ulike plug-ins.

Min neste faktura var på kr 1000. Den ble sendt i februar. Betalingen fikk jeg, etter en del mas, året etter.

--

Så kua har vært kalv. Men når kua sier til kalven at "ikke hopp utfor den skrenten der" så vil det jo være dumt av kalven å bare svare at "pøh. du hoppet da selv utenfor her og brakk beina da du var ung. Hvorfor skal ikke jeg få gjøre det samme?".

Det trenger ikke kalven. Kalven kan bare høre på kua som sier at "det er jævla høyt. du brekker beina".

--

Så det dette handler om er kuas rett til å advare kalven. Samt kuas rett til å mobbe litt den store stygge ulven som hele tiden prøver å lokke kalven utenfor skrenten.

Siden kua er nedstemt og alle kalvene vil hoppe, så gidder ikke kua å bry seg mer. Så da stikker kua over til Twitter.
 

Tonny Kluften

Administrator
... Personlig ønsker jeg ikke en overflod av nybegynnertråder her. Det vil føre til at folk forsvinner, samtidig som det vil bli mer trafikk og penger igjen til Tonny...

:D Penger? har ikke tjent fem øre på WF. Det har vært et underskuddsforetagende, men det er helt ok, verken penger eller trafikk i seg selv er noe drivkraft for å drive WF bare så det er sagt. At folk får hjelp her eller diskuterer er målet.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Mycket tråkigt att höra, jag följer Peter på Twitter och konverserar med han och till, och kan inte säga annat än att han verkar vara en riktigt trevlig människa.

Jag tror att problemet här består av att folk inte kan ta konstruktiv kritik utan att ta det personligt, jag har själv gjort det misstaget flera gånger, funderar man på något så måste det ju vara mycket bättre att ta personlig kontakt med personen i fråga och reda ut problemet, istället för att det ska behöva bli som det har blivit nå.



Peter jag hoppas att Yngve Larsen kan övertala dig att bli med till Oslo den 9-10 Oktober för lit pizza & webbsnack!

Vänligen, Fredrik Näs
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Opprinnelig skrevet av Yngve Larsen Vis innlegg
... Personlig ønsker jeg ikke en overflod av nybegynnertråder her. Det vil føre til at folk forsvinner, samtidig som det vil bli mer trafikk og penger igjen til Tonny...

Penger? har ikke tjent fem øre på WF. Det har vært et underskuddsforetagende, men det er helt ok, verken penger eller trafikk i seg selv er noe drivkraft for å drive WF bare så det er sagt. At folk får hjelp her eller diskuterer er målet.

jag förstår bådas tanke här, men jag måste hålla med dom som blir lit lei av att läsa amatör kommentarer om hur man installerar php, hur man skriver en länk i html, eller liknande.

Att skapa WF PRO hade kanske varit en idé där medlemmar som är mer rutinerade och etablerade inom web kan konversera?

Det finns många sätt att lösa detta.
 

picxx

Well-Known Member
:D Penger? har ikke tjent fem øre på WF.

Kenneth, som startet WF klagde på dårlig inntjening, du, som har kjøpt "dritten" sier du ikke tjener noe på det.
Lurer litt...er det for å få sympati og litt kroner, eller er det fakta?
Om det er fakta lurer jeg på hvorfor noen i det hele tatt kjøper wf....det hadde vært en bedre invistering å kjøpt min konkurranser.info som hadde rundt 400.- i inntekt hver mnd.

Sett bort fra det er det jo slvsagt potensiale med WF, men om det skal utnyttes bør det jaggu begynne å skje noe snart!
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Picxx, klart att en person som är väldigt avhengig av webben kan vilja betala pengar för att driva ett bra netsted videre selvom han inte tjener bra penger på det.

Sen tror jag og att Tonny kan ha lit vinsintresse i det på lång sikt. Fe.x så är det ju prat om WF guld, som iofs var lite för dyr för min smak när det kommer till ett forum som jag inte har kommit helt in i.
 

picxx

Well-Known Member
Picxx, klart att en person som är väldigt avhengig av webben kan vilja betala pengar för att driva ett bra netsted videre selvom han inte tjener bra penger på det.

Sen tror jag og att Tonny kan ha lit vinsintresse i det på lång sikt. Fe.x så är det ju prat om WF guld, som iofs var lite för dyr för min smak när det kommer till ett forum som jag inte har kommit helt in i.

Joda.
Svaret mitt var kanskje litt ironisk, da det påstås at ingen tjener penger på WF, men likevel kjøpes det fra forrige eier...mulig det kun er hobbygreier, hva vet jeg?

For å si det slik.....om digitalpoint gikk med 4 mill i underskudd sist år hadde jeg neppe kjøpt det for 2 mill, medmindre jeg fikk veldig gode grunner for å gjøre det (nå vet jo ikke vi hva de gode grunnene er da, men det vi vet er at wf har gått med tap siden oppstart....ifølge eierne.)
 

Tonny Kluften

Administrator
Skjønner tanken Fredrik, men jeg er ikke interessert i å fylle WF med masse reklame, ihvertfall ikke mer enn det jeg liker å se på en nettside selv, og det er ikke mye, i tillegg kan det kun være reklame for solide, gode produkter her, det er heller ikke overflod av slike.
Hvorfor kjøpte jeg WF? Jo, fordi jeg liker WF. picxx. Hadde jeg sagt at det er et underskuddsforetagende hvis det ikke var det? Selvfølgelig ikke, hvorfor skulle jeg det? Jeg hadde vært stolt over å fortelle at WF hadde vært økonomisk lønnsomt hvis det hadde vært det :D
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Skjønner tanken Fredrik, men jeg er ikke interessert i å fylle WF med masse reklame, ihvertfall ikke mer enn det jeg liker å se på en nettside selv, og det er ikke mye, i tillegg kan det kun være reklame for solide, gode produkter her, det er heller ikke overflod av slike.
Hvorfor kjøpte jeg WF? Jo, fordi jeg liker WF. picxx. Hadde jeg sagt at det er et underskuddsforetagende hvis det ikke var det? Selvfølgelig ikke, hvorfor skulle jeg det? Jeg hadde vært stolt over å fortelle at WF hadde vært økonomisk lønnsomt hvis det hadde vært det :D

Tonny, naturligtvis förstår jag att det är ett passionsprojekt för dig, och att du inte vill "smutsa ner med reklam"

Men då måste jag ställa ett par frågor:

Sidebar reklam av relevanta företag föles lit mer passande för den norska publiken än Amerikanska Hostgator?

Placeringen av reklam i header är för mig helt ologisk när man med en dynamisk design skulle kunna ha det på en vit bakgrund till höger om content, utan att offra kvalitet för läsarna.

Hur passar allt detta in i modellen för Webbforumet Gull som du tog fram, i PM skrev du till mig att alla som blev Guld medlem skulle få köpa reklam billigare:

Hei.

Beklager at det tok lang tid å svare deg. Er på ferie

Om kort tid starter vi opp med betalt medlemskap her på WF og en av pakkene inkluderer annonsering til 298.- pr. mnd. (Du får masse annet i tillegg)
Det vil bli den beste dealen for deg. Vanlige annonsører blr det mye dyrere for.

Som jag sa tidigare så förstår jag ditt intresse i att bevara det trevliga och ikke komersiella i sidan, men det finns ingen anledning att inte kapitalisera på en bra produkt, allt kan göras i balans.

I övrigt vill jag påpeka att jag tycker det är ett mycket trevligt forum, och menar inte mina inlägg som klagomål eller negativ kritik. Jag menar, jag var själv intresserad av att köpa upp Webbforumet när jag blev medlem.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg tar dine råd som positiv kritikk :)
Hostgator er her av en grunn og det er at tjenesten deres er utrolig bra for aktive og profesjonelle webmastere, norske også.
Men kom gjerne med forslag til relevante annonsører som leverer kvalitet.

Det er forsåvidt enkelt å plassere reklame eller annet nyttig innhold til høyre for content, men med lange tråder blir det masse tomrom under reklamen og det blir ikke pent. Jeg har ettersøkt metoder for automatisk å fylle opp det tomrommet med gitt innhold ettersom lengden på trådene økes, men har ikke funnet noe. Noen som vet hvordan dette kan kodes?
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
hm en simpel funktion som teller hur många inlägg det er, og avgör om det ska vara 2 2 eller 3 banners på säg f.ex 140x300 formatet? (i den störelsen så tar dom ikke så mye av sidans bredd)

Man kan sälja den 3:e platsen som naturligtvis får mindre impressions till ett reducerat pris, alternativt att man fyller den med en annonsrotation från ett affiliate network, som endast aggerar space-filler då, men samtidigt ger inkomst från annonsörer som är relevanta för webbnorge.


Detta skulle fungera bra, eftersom att även om en tråd blir 1000 inlägg lång, så är antalet posts/sida konstant, och det är det som styr hur många reklamplatser som behövs för den tråden (sidan).

Man måste ju då testa sig fram och se hvordan man kan relatera antalet inlägg till antalet banners på bästa sätt, och sedan skriva en funktion som föjer antalet inlägg för den sidan som visas.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
OT:
jag kan inte hålla med om att Hostgator skulle vara en bra tjänst, eftersom att dom erbjuder "unlimited" space och trafik.
Detta är något som i realiteten är helt omöjligt och något som jag anser är bedrägeri.

att säga att man har fri tafik och space och sedan avtala i sitt medlemsavtal att medlemmens sida inte får störa eller bruka för mycket av resurserna, så att det påverkar andra kunder är falsk marknadsföring i mina ögon.


Nu var vi alltså offtpic här :)
 

Tonny Kluften

Administrator
... en simpel funktion som teller hur många inlägg det er, og avgör om det ska vara 2 2 eller 3 banners på säg f.ex 140x300 formatet ...

Hvordan koder man det?

OT:
jag kan inte hålla med om att Hostgator skulle vara en bra tjänst, eftersom att dom erbjuder "unlimited" space och trafik.
Detta är något som i realiteten är helt omöjligt och något som jag anser är bedrägeri.

Det er amerikansk markedsføring :D Men saken er at tjenestene de leverer er enestående gode. Bruker dem f.eks. på et norsk nettsted med 4-5000 unke pr. dag og sidene laster raskt og fint. Det er slikt som teller. Har brukt dem i 4 år. Ja, det er off topic. Lag gjere en ny tråd for å diskutere hosting.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Hvordan koder man det?

jag har det ikke på papper, men sannsynligvis blir det med en funktion som ser hur poster en tråd har, och sedan med hjälp av en variabel som visar vilken sida i tråden man befinner sig på, kan du telle fram hur inlägg det er på akkuratt den sida brukeren befinner seg på.

Det er amerikansk markedsføring :D Men saken er at tjenestene de leverer er enestående gode. Bruker dem f.eks. på et norsk nettsted med 4-5000 unke pr. dag og sidene laster raskt og fint. Det er slikt som teller. Har brukt dem i 4 år. Ja, det er off topic. Lag gjere en ny tråd for å diskutere hosting.

Jeg önsker ikke å starta en lång konversation om Hostgator, det jag menar är bara att jeg syns det er skummelt att dem kan göra som dom vill med din sida utan förvarning, och lutar sig mot ett avtal man har signert, man blir helt maktlös i en tvist.
Säg fex att du har en sida som du lever ekonomiskt på, och de stänger ner den pga för mycket resursbruk, hur ska du här kunna veta när den gränsen är nådd, då du faktiskt har "unlimited allting".
Då står du där med sidan nere, kommer inte åt din data, och måste peka om NS serverar, då pratar vi på om en nertid på allra minst 24-48h, och det förutsätter ändå att supporten deras svarar direkt.

Medans om dom hade i sitt avtal och i sin reklam skrivit: du får 100gig lagring, och 100gig trafik/månad. Då har du reella siffror att förhålla dig mot, och kan vid en tvist argumentera för din egen sak, och även kräva en ekonomisk ersättning om dom har begått ett fel.

Nu är jag färdig offtopic :)

Som jag sa tidigare så respekterar jag om du inte vill driva WF hårt för vinst & framgång, men jag såg mig runt lite igår, och det forum som kallas för norges största (nwf?) verkar halvdött, merparten av alla trådar har inte blivit uppdaterade på flera dagar! Det gör i mina ögon detta forum (wf) till det mer aktiva forumet i webbnorge. Och ger dig m.a.o en slående chans att ta över marknaden.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp