Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bedre forbrukervern på nettet fra 1. juli

Frode

Medlem
"Fra 1. juli er altså alle eiere av nettsider pålagt å informere klart og tydelig om de bruker informasjonskapsler, og hvilke formål de bruker dem til."

Er det nok å ha en link til vanlig privacy policy?
 

Metaweb

Medlem
Fra 1. juli 2013 må alle som er ansvarlige for en nettside og bruker cookies, innhente brukernes samtykke. Post- og teletilsynet fører tilsyn etter ekomloven og orienterer her om endringen.

Står jo at man må ha brukerens samtykke da, må ikke brukeren godkjenne det da?
 

Bjørnar

Gründer
Les bloggposten min, med mine uthevinger der, og hele saken til NPT, så ser du at du ikke trenger å hente aktivt samtykke.

(så lenge du har informert en eller annen plass på siden din om cookies, og hva du bruker dem til)
 

Tony J

Alle skal få
Det er jo ikke noe problem dersom man ikke trenger noen bekreftelse. Er denne informasjonen nødt til å være på forsiden, alle sider,eller en selvutnevnt side?
 

Bjørnar

Gründer
Tony J:
"Dette forutsetter igjen at det finnes klar og tydelig informasjon tilgjengelig på det aktuelle nettstedet" sitat fra NPT

Hva du legger i det, må bli din sak, men jeg vil jo tippe at en link til en underside i footer bør være nok, og den bør være der på alle sider.
 

Tonny Kluften

Administrator
"Samtykke til bruk av informasjonskapsler kan skje ved forhåndsinnstilling i nettleseren, og de fleste trenger derfor ikke gjøre noe aktivt for å godta informasjonskapsler. Opplevelsen av surfing på nettsider vil derfor være tilnærmet slik den var før den nye bestemmelsen trådte i kraft."

Så det skulle holde å ha info kun èn gang til hver unike bruker.
Ny unik bruker= Vis info
Alle andre= ikke vis noe info om dette
 
Topp