Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bedre forbrukervern på nettet fra 1. juli

TorsteinO

Art Director & grunder
Det greiene her irriterer meg virkelig... sendte en lang mail til datatilsynet. Greit nok for større sider som lar folk registrere personopplysninger osv, og til en viss grad for sider som blogger osv der folk kan skrive inn kommentarer med navn/mailadresse osv, og kanskje tilogmed i noen grad der man har en eller annen form for integrasjon med facebook.

Men - f.ex. på nettsider for småfirmaer er jo dette totalt meningsløst og irrelevant. La oss f.ex. si "Hjemmesiden for Snekker Andersens Enkeltpersonforetak". Hvis de IKKE registrerer noen som helst form for personopplysninger e.l., så må de allikevel ha en link til en side som informerer om dette? Hallo??

Slike firmaer bruker jo ofte knapt nok google analytics, og i den grad de gjør det så tviler jeg på at det er mange av dem som gjør noe voldsomt avanserte greier som virkelig kan være relevant for besøkendes personvern.

Videre - jo mer synlig en link til en personvernpolicy-side ligger, jo større blir jo sjansen for at det vil distrahere en besøkende/kunde fra det man vil at de skal gjøre, nemlig å ta kontakt/bestille/et.c.

Altså vil det å følge dette kravet i seg selv straffe de som er "snille gutter".

Helt idiotisk.
 

Dseller

Medlem
satan, veit jo ikke engang hva jeg selv bruker cookies til.. blir litt vanskelig og lage en informasjonsside da :(
 

zapotek

Medlem
satan, veit jo ikke engang hva jeg selv bruker cookies til.. blir litt vanskelig og lage en informasjonsside da :(

Da kan du jo lage en litt annerledes cookieinformasjonsside.

Mal:

Vår Cookiepolicy

Vi bruker cookies til absolutt ingenting.

Hvem vet, kanskje folk synes den er så morsom at den går viral. Nei, nei ikke takk. Send heller penger :)
 

Dseller

Medlem
Tjene penger kanskje? ;)

e46427f7b8.jpg
 
Topp