Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bedre forbrukervern på nettet fra 1. juli

zapotek

Medlem
Tror man trygt kan vente til vi ser hvordan offentlige nettsider selv håndterer dette (tullet).

Det beste hadde selvsagt vært en stor banner på toppen av siden hvor det stod: "Don't like cookies? Get the fu%k off the Internet!".
 
Sist redigert:

Ludo

Medlem
Jeg tok en runde med de fleste av mine nettsider i dag - la inn en link til en side hvor jeg skrev litt om cookies i navigasjonsmenyen eller footeren alt etter hvor jeg syntes det passet. Da er linken iallfall tilgjengelig på alle sider selv om jeg ikke avkrever noen aktiv bekreftelse. Så får vi se om det er godt nok.
 

zapotek

Medlem
Altinn har lagt ei lyseblå stripe nederst på sidene sine, med lenke til dette:
https://www.altinn.no/Toppmeny/Om-Altinn/Personvern/Cookies-pa-altinnno/

Var det ikke vanlige folk denne loven skulle være rettet mot? Antar at vanlige folk skjønner null og niks av det som står på denne siden. Loven er altså så latterlig at selv ikke staten selv greier å gjøre noe vettugt av den.

Det ubertåpelige er jo at ingen vanlige folk bryr seg katta om dette.
 

picxx

Well-Known Member
Det ubertåpelige er jo at ingen vanlige folk bryr seg katta om dette.

Siden din vil jo bli oppfattet som veeeldig userios om du ikke har dette paa siden altsaa.. :D
 

spikre

peterhamre.no
Tidenes mest unødvendige regel. For de spesielt interesserte er det jo enkelt å selv sjekke på maskinen hvilke cookies en nettside lagrer, og når de uløper. For de som ikke vet hvordan man finne dette, kan det umulig være relevant å vite denne informasjonen.
Coop lagrer alt jeg handler hos de, og sender meg målrettet reklame. Det står gjemt i Coop-betingelsene, men de har ikke store skilt om det inne i butikken, ei heller på kvitteringen. Det gjør meg ingenting at reklamen er mer relevant. Google Adsense gjør forøvrig det samme, uten at jeg har fått varsel om det heller. Det gjør meg heller ingenting.
Den lokale bilforhandleren vet hvilken bil jeg har, og finne raskt deler til meg når jeg kommer inn. Han har aldri informert meg om hvilken informasjon han husker om meg, om han glemmer det når jeg går - eller om han husker det de neste ukene også. Kanskje han burde skrive i panna at han har hukommelse?
Byråkratisk idioti. Det er det den nye regelen er.
 

hansson

Langveisfarende
Det som skremmer meg her er av politikere og byråkrater sannsynligvis tror de har gjort noe viktig for å beskytte vanlige folks rettigheter på en eller annen måte. Noen er jo stolt av dette her. Noen tror på denne loven. Forbrukerombudet jubler. Eller... rister de egentlig på hodet ved lunsjbordet? Jeg tror ikke det. De er nok enige om at dette var et bra stykke arbeid.
 
A

aabbcc

Guest
Det som skremmer meg her er av politikere og byråkrater sannsynligvis tror de har gjort noe viktig for å beskytte vanlige folks rettigheter på en eller annen måte. Noen er jo stolt av dette her. Noen tror på denne loven. Forbrukerombudet jubler. Eller... rister de egentlig på hodet ved lunsjbordet? Jeg tror ikke det. De er nok enige om at dette var et bra stykke arbeid.

Det var nok en og annen som tok seg en ekstra vaffelplate til vinlotteriet den fredagen ja...
 

zapotek

Medlem
Tonny, du har jo en sånn oppskrift-side.. hvordan gjør du egentlig dette med cookies på den? ;-)

Alle oppskriftssider er med denne loven påkrevd å inneholde minst en cookieoppskrift.

Du trenger:

100 gram forbrukerrettigheter
2 dl byråkratisk innblanding
1 sporingskapsel
2 egg

Bland alt i en bolle, og stek midt i ovnen på 200 grader i 40 minutter.
 
Topp