Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Goodleadz - svindel

pleb

Medlem

I og med at mannen innehar skrivekunnskaper godt under gjennomsnittet for tiendeklassinger i Norge, så orket jeg knapt å lese halve blogginnlegget. Men godt å se at denne "kristne" mannen innehar nok stå-på-vilje til å fortsette dette opplegget sitt da han etter all sannsynlighet i nær fremtid vil kunne cashe inn hundretusener på sine frelste nyervervelser i Goodleadz.

Sympatisk type som vi helt sikkert kommer til å se mye av fremover. :) /ironi

(Ja - vi skjønner at Truls Lurås er deg, Helge. Men kudos for flott navnevalg!)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Haha, det "beviset" her er jo fantastisk da, skjønner ikke hvordan du kan motsi noe sånt Gisle :D

Bilde+8.png


PS: Er det noen som vil ha et tilsvarende bilde med utbetalinger på en milliard i uka? Eller to? Jeg spanderer! Det tar meg ca 30 sekunder i photoshop, så hvorfor ikke si en billiard når vi først er i gang? Tenk deg det - ditt helt eget oljefond! :)
 

Erlend

Medlem
Haha, det "beviset" her er jo fantastisk da, skjønner ikke hvordan du kan motsi noe sånt Gisle :D

Bilde+8.png


PS: Er det noen som vil ha et tilsvarende bilde med utbetalinger på en milliard i uka? Eller to? Jeg spanderer! Det tar meg ca 30 sekunder i photoshop, så hvorfor ikke si en billiard når vi først er i gang? Tenk deg det - ditt helt eget oljefond! :)

Bildet er i så dårlig kvalitet at jeg ikke ser hva som står.
 

Truls Lurås

New Member
Poenget er at Gisle ikke visste hva alertpay var og heller ikke undersøkte det før han lagde artikkelen. Jeg har postet mitt mobilnummer tidligere på forummet så sjekk det opp mot 1881 så ser dere att jeg ikke er Norman (som jeg heller ikke har møtt) den undersøkelsen kan til og med Gisle klare.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@Erlend: Yep, jeg vet :D det gjør det jo bare enda bedre... (jeg klarer såvidt å lese det med en god porsjon godvilje, aner ikke om han har lagt det opp i bedre kvalitet tidligere, men det spiller jo fint lite rolle hva som står der, "beviset" er totalt verdiløst samme hva, tilbudet om deres helt egne "bevis" på milliardinntekter står ved lag for å si det sånn :D)

Egentlig burde man jo nesten lage en nettside som genererer slike "bevis" med ønsket inntekt og navn helt automagisk, tenk så praktisk når man skal i banken for å søke om lån!

Hmmmm.... men kanskje banken blir litt mistenksom hvis det er alt for høy inntekt? Jeg mener - hva skal du med å låne 2-3 mill for å kjøpe hus hvis du har inntekter som er nok til å kunne betale ned USAs statsgjeld bare med renteinntektene? Man bør kanskje sette opp en advarsel om sånne ting. Det er jo tydeligvis mange lettlurte mennesker der ute på nettet... :D
 
Sist redigert:

Truls Lurås

New Member
Utrolig att selv om jeg skriver mitt fulle navn email og telefonnr klarer dere ikke å vinne ut hvem jeg er. Ha ha dette er noe av det mest komiske jeg har vært med på.
 

Truls Lurås

New Member
Nå har vel pay pal størstedelen av markedet så ikke rart om du ikke har hørt om det. Men det er omtrent det samme. Det eren måte å handle sikrere over nett.
 

Truls Lurås

New Member
Tror Gisle kommer til å ansette deg som sjefsetterforsker. Detta kan du. lykke til. synd att stakkars Kim Trond Lurås blir trukket inn i dette å får lagt ut lignigen sin offentlig. Nice work! Feil man. er dette virkelig jeg klyper meg i armen nå.
 
Ja, jeg sjekka deg faktisk nå for litt siden Trond... og jeg ble voldsomt imponert over det jeg fant:
Nå er det ikke noe som tyder på at Trond Lurås og Truls Lurås er samme person, så ???.

Litt moralisering: Jeg synes det ikke på noe måte er ønskelig at folk poster personopplysninger (inkl. skatteopplysninger) om andre folk på nettet. Det bør kunne være mulig å diskutere sak her, uten å trekke inn personopplysninger. Jeg vil oppfordre moderator til å slette dette (eller redigere bort) personopplysningene fra innlegget fra TorsteinO. At det er skattedata tilhørende en uskyldig tredjeperson gjør det selvsagt ikke bedre - men å poste skattedata om en av debattantene man er uenig med er uansett et lavmål.

@pleb,
Jeg har snakket med Truls Lurås på telefonen (han står i telefonkatalogen), og han er utvilsomt en reell person og ikke noe alias for Helge Normann eller andre.
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Isj, blingsa på navnet, jaja, shit happens. Får be Tonny om å slette litt. Er dessverre begrenset med energi jeg gidder å bruke på deg Truls, at det er lett å finne ut hvem du er har du helt sikkert rett i, ihvertfall så lenge man leser fornavnet riktig. Skjønte at alertpay skulle være noe liknende av paypal, men på paypal handler ikke første treff på google om scam...
 

MortenHake

Medlem
Så GoodleAdz er et kristent firma ja, flott.

«Systemet er basert på en betydningsfull historisk periode i gamle Egypt, der Josef oppmuntret Farao til å spare konsekvent i syv år. Resultatet av Josefs spareplan reddet nasjonen og folkene fra en sikker katastrofe. Denne planen er designet for å skape en økonomisk reserve i livene til de med en liknende forstand».

Milde måne.

hahaha


Det som overrasker meg er at selv i 2010 så kommer folk til å gå på slikt pyramidepiss i håp om å tjene penger, selv om de tidligere har tapt penger på tilsvarende piss. At toppene, de som har startet og tjent på slikt tidligere, ønsker å starte opp nye pyramider etter at tidligere pyramidene har kollapset kan forklares med grådighet, lureri og svindel, fordi det er svindel å ta betaling for å lure folk.

Men det blir mindre og mindre trygt å lure folk når det har blitt så billig å fly. Det finnes folk, og folks familier du ikke bør lure, det kan være helseskadelig...

Helt enig. At folk går på hele den "dette er en magisk pille" hypen FORTSATT er underlig. Ingenting er for godt til å være sant. Period.

GoodleToolz er en revolusjon på Internett, [...]

Du kan ikke genuint mene det??

[...]og kommer til å bli veldig fremtredende i utviklingen av video-epost, video-seminar, og kringkasting via Internett. Video på Internett er noe Cisco tidligere har meldt at kommer til å få en mangedobling i årene som kommer... som forsåvidt forklarer hvorfor Tandberg nå er blitt en del av Cisco.

Jeg ser ikke hvordan "video kommer til å bli stort" er et argument for at GoodleToolz er legit..?


At det ligger mye investeringer bak dette, forteller seg selv.

Hvordan da? Jeg får det stikk motsatte inntrykket når jeg ser på nettsidene deres.


Det er selvfølgelig opptil hver enkelt om man ønsker å forstå GoodleAdz som svindel.

Er det ikke heller sånn at enten er de svindlere, eller så er de det ikke?
 

Mortenxx

Medlem
For de som ønsker å skaffe seg informasjon selv er GoodleNewz en mulig kilde. Da får man altså presentert sakene fra selskapets synsvinkel (uten at de blir "fargelagt" av motsatte synsvinkler), og deler av slik materiale kan kanskje være av interesse for noen? Man kan lese mye "mellom linjene" f.eks. om medlemsmasse og fremdrift.

Jeg har ikke vært spesielt interessert i å lese mye her, men jeg leste om ledermøte i juli 2011 og planlagt medlemsmøte i september 2011 (som ble utsatt til oktober) - for langt over en måned siden.
*** norway.goodlenewz.com/2011/07/den-spesielle-leder-samlingen-forrige.html
Resten finner folk selv i menyen på høyre side.

Medlemsmasse og medlemsantall
Medlemsmassen er stort sett bare NORSK. Jeg får inntrykk av at 90-95 prosent av deltakerne her er norske. Vervingen av medlemmer ser dessuten til å gå TREGT, altså at folk har store problemer med å verve 2 personer i downline. 2 personer i downline er et krav for ihvertfall deler av retten til å få utbetalt penger, hvis jeg har tolket ting riktig? Jeg gidder ikke å sjekke detaljer i kompensasjonsplanen på nytt.

Sammenslått tall på medlemmer/samarbeidspartnere var i juli omtrent 4300, men det virket som om bare 2200 egentlig var "medlemmer" - altså av den typen som "investerer" penger i AdCredits for å tjene penger på at andre "investerer" i AdCredits (som skal tjene penger på ..., osv.). Aldersgruppen for medlemmene ser ut til å være 50+ (bedømt ut fra bildene fra ledermøte).

Nye investeringsmuligheter
Omtalen av ledermøte i juli viser også at medlemmene blir tilbudt NYE "investeringsmuligheter" (aka "franchiseavtaler") i prisområde 1.000 dollar til 10.000 dollar. Deltakerne tar altså ikke UT så mye penger, ihvertfall ikke hvis mange nok velger å "reinvestere" penger i nye opportunities (eller folk "kjøper seg oppover i systemet" eller hva de gjør?).

Liten fremdrift?
Man får også inntrykk av at fremdriften i dette prosjektet er kraftig forsinket, spesielt på medlemsverving. De har rett og slett ikke lykkes særlig godt med å skape interesse for prosjektet, bortsett fra blant de som allerede er medlem. Jeg tolker dette ut fra at "Silver-nivået" i kompensasjonsplanen enda ikke var aktivisert i juni/juli. Man retter seg trolig altfor mye mot eksisterende medlemmer istedenfor mot et marked?

Metoder fra vekkelsesmøter?
Konseptet ser også ut til å være mer salgbart "ansikt til ansikt" enn via annonsering på internett, ihvertfall når det gjelder tradisjonell annonsering. Det er mulig at videopresentasjoner kanskje scorer bedre, men konseptet virker ihvertfall ikke som om det er "lett salgbart" overfor et bredt publikum via tekstbaserte annonser.

Det er kanskje ikke så lett å omsette metoder fra vekkelsesmøter til internett, altså der hvor man hovedsakelig skal bruke sin egen entusiasme og glød til å få "menigheten" med seg? Metoden VIRKET på ledermøte (siden alle 40 deltakere bestilte franchiseavtale til 1000 dollar), men jeg tror den vil feile grovt f.eks. i denne tråden. Man er altså avhengig av å ha en "menighet" som allerede er positive, eller de må ihvertfall være LITT interesserte.

Jeg har rett og slett TOLKET opplysninger her. Det at samtlige 40 deltakere på et ledermøte svarer JA til å betale 1000 dollar basert bare på overfladiske opplysninger antyder "vekkelsesmøte"-stemning (eller flokkmentalitet?). De godtar også at de KUN skal bruke sin egen entusiasme til å selge dette videre til andre, altså klare seg uten detaljerte opplysninger. Jeg er oppriktig talt dypt nysgjerrig på om folk klarte å beholde stemningen fra "vekkelsesmøtet" lenge nok til å overbevise andre?

Her tilbys det altså overfladisk trening i rollen som "vekkelsespredikant"? Da er det fader ikke RART at folk har problemer når de skal overføre dette til skriftlig form. Mye av "gløden" blir borte når man skal presentere ting på en logisk og saklig måte, og mye av det saklige blir borte hvis man forsøker å presentere ting med "glød".

Da er det heller ikke rart at jeg steilet på budskapet om at GoodleAdz skulle ha "det magiske" som de fleste mennesker mangler, altså en evne til å gi folk en "overordnet følelse av formål". De klarte rett og slett ikke å FORMIDLE dette på en troverdig måte, dvs. at jeg ble sittende igjen med helt motstridende følelser da jeg leste teksten. Jeg ble sittende igjen med følelsen av EN SOM TROR HAN HAR DET, altså en som først og fremst har overbevist seg selv om sin egen fortreffelighet?
 

Mortenxx

Medlem
Annonsering i rotatoren
Jeg vurderte også om annonsering på denne måten (rotatoren) kunne være egnet for bestemte typer produkter/tjenester. Metoden ser ut til å være bedre egnet hvis man vanskelig kan definere et marked for produktene, altså der hvor man ikke kan peile seg nøyaktig inn på hvilke kunder man vil treffe. Da duger det sikkert at annonsene bare blir VIST FREM for "diverse mennesker", slik at man kan få et visst inntrykk etterhvert om produktet treffer bestemte deler av markedet.

Elvis-imitatoren "Kjell Elvis" ser f.eks. ut til å trives med denne formen for annonsering. Annonser leder til hjemmesiden hans hvor han selger musikk.
* Markedet kan være litt vanskelig å identifisere ut fra normale kriterier (alder, kjønn, interesser, bosted, økonomi, yrke, utdannelse, osv.). Folk som liker Elvis vil kanskje foretrekke originalen fremfor imitasjoner, og folk som liker musikk er kanskje ikke fullt så begeistret for Elvis. Man kan sikkert også treffe interesserte på tvers av yrke/utdanning, bosted, økonomi og andre slike ting.

Rotatoren ser altså ut til å være mer egnet jo mer diffust markedet er (eller om man selv ikke behersker å definere et marked). Folk som klarer å definere et marked temmelig nøyaktig er trolig langt mindre interessert i denne formen for annonsering. Vi er jo tross alt interessert i å SELGE produktene, ikke i å VISE FREM annonser.

Jeg ser altså en viss nytte i rotatoren for enkelte annonsører (men liten nytte for de fleste andre). Man kan få et visst innblikk f.eks. i hvilke "grupper" produktet klarer å treffe. Det kan altså fungere hvis ...
* markedet er vanskelig å definere (selv trenede markedsførere har problemer)
* man selv har problemer med å definere et marked (trenger å TESTE fremfor å tenke seg frem)

Det virker som om GoodleAdz har svært lite fokus på hvem dette egentlig kan være egnet for, altså at de forsøker å få med nye "investorer" uavhengig av hvilken nytte "investorene" har av tjenesten? Det hadde kanskje vært en ide om lederne i selskapet hadde fokusert på eget kunnskapsnivå? Litt mer markedsanalyse enn "vekkelsesmøte" kunne kanskje vært en egnet taktikk? De treffer jo ikke markedet så veldig godt selv heller?

Video-presentasjoner
En annen gruppe som kan ha nytte av GoodleAdz "produktspekter" er vel de som TRENGER video-presentasjoner for at produktene skal være særlig salgbare? Man kan formidle betydelig mye mer gjennom video enn gjennom tekst/bilder. Ulempen er bare at video også kan være LITE EGNET for enkelte (pga. en haug av ulike årsaker).

Jeg sitter igjen med omtrent samme inntrykk her som jeg har fått i andre deler av konseptet.
* Man satser på en overflod av entusiasme f.eks. om hvor FANTASTISKE videopresentasjoner er.
* Man unnlater å identifisere nøyere hvem dette kan være egnet for, og hvem som heller bør unngå å bruke slik presentasjonsmåte.

Husk f.eks. at enkelte mennesker ikke egner seg veldig godt i video, vanligvis fordi de føler seg unaturlige når de opptrer foran et kamera (eller overspiller en rolle). Jeg har sett mange klønete videoer som formidler stikk motsatt budskap av hva de egentlig forsøker å formidle.

Det er heller ikke like godt egnet til alle typer produkter, eller vi kan heller si at enkelte produkter trenger spesiell presentasjonsmåte hvis man skal bruke video.

Sammendrag?
Fokuset i GoodleAdz virker som om det er altfor mye innrettet mot medlemmenes penger, og mot temmelig tomme løfter om hva medlemmene kan tjene på å delta? De har altfor lite fokus på eget ferdighetsnivå (bortsett fra det i fantasien), og altfor liten fokus på hvilken nytte deltakerne har av produkter/tjenester. Man ser ut til å tro at ALLE har nytte av dette?

GoodleAdz har vist liten evne til å NÅ FREM til et stort marked selv - selv om de har lokkende løfter om inntjening. Nå skal altså folk tilegne seg den samme evnen - "liten evne til virkelig å NÅ FREM til et marked"?
 
Topp