Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Goodleadz - svindel

Mortenxx

Medlem
En liten avklaring på GoodleAdz:
De lover ikke annet enn at 50% av dagens omsetning skal tilbakebetales til annonsørene. Det vil si at om det blir 0 kr i omsetning en dag, får annonsørene ingen penger. Det har dog aldri skjedd så langt. Det vil si at en tilbakebetaling på 1 til 2% er bare en gjennomsnitt av hva den daglige tilbakebetalingen har vært siden oppstart.

Og, det kan ikke sammenliknes med Ponzi Scheme. Les og forstå GoodleAdz, så finner dere ut at dette kan utelukkes. Merk at GoodleAdz har flere inntektskilder, og er ikke styrt av folks investeringer. Den største forskjellen er dog at GoodleAdz er ingen svindel, men har en sunn drift som mange allerede nyter goder av.

1. Hvilke inntektskilder?
Bøker og videopresentasjonsverktøy var de eneste jeg fant da jeg sjekket dette på Hegnar Online - resten av linkene virket ikke.

Dropp helst å fortelle om "våte drømmer" som ennå ikke er oppfylt, f.eks. om luftige planer om å utkonkurrere Skype eller noen andre.

2. Inntekter fra hvilke kunder?
Bøker og videopresentasjonsverktøy virket som om det var rettet mot annonsørene - at det var disse som var tiltenkt kundegruppe?
- ingen av disse produktene har potensiale til 1-2 prosent avkastning pr. dag.

Hovedinntrykket var kort og godt at det firmaet regner som "omsetning" er de samme pengene som "investorene" skyter inn - dvs. at man bruker nye "investeringer" til å finansiere utbytte til gamle. Pengene fra "investorene" er den eneste inntektsstrømmen av noenlunde størrelse.

3. Kan du forklare litt om Freedom Globe University?
Det finnes ikke spor av noen slike planer hos universitetet i Panama. Konseptet ser heller ikke ut til å ha evne til å tjene penger til å finansiere noe slik - hvis pengene til investorene skal tilbakebetales noen gang.
 
M

Malimba

Guest
GoodleAdz

Hei, Var veldig skeptisk til dette i begynnelsen da eg har vert med på mye drittpyramidegreier oppover tidene.. Er heldigvis ikkje den som har tatt noe særligt med penger da :) Men goodleadz har iallefall overbevist meg da. Til no, har vi fått ut 2000 NOK og 1500 NOK fra en kamerat sin profil!!!
Dette skriver eg ikkje for å få folk med, men det goodleadz er ikkje noe dritt sånn som alle her inne skriver om! OG dessuten kan dere ikkje skrive om noe dere pokker`n meg ikkje har prøvd!!Jepp, antarr at minst 98% av dere som har kommentert her inne har ikkje prøvd ut dette, men skal allikevel kommentere om hvor svindelaktigt dette er.

Uansett, med eit innskudd på 900 NOK og tjene 2600 Kr er da vel ikkje noe gale vel.

sånn som det fungerer er at eksterne bedrifter kjøper reklameplass hos goodleadz, deretter blir brukerene betalt for hver annonseside de ser. Genial løsning for alle!
 
Sist redigert av en moderator:

Mortenxx

Medlem
Folk med normal intelligens klarer fint å kommentere ting uten å prøve selv. Hva er f.eks. dine holdninger til den italienske mafiaen? Må du bli medlem av den italienske mafiaen først, foreta noen drap og utpressinger - og deretter uttale deg?

Det er et dårlig tegn hvis innskudd fra medlemmer skaper inntekter for andre medlemmer - at inntektene ikke kommer "utenfra".

GoodleAdz hadde knapt nok noen "normale inntektskilder" da det først ble presentert - kun salg av bøker og videopresentasjons-programmer. Dette kan umulig gi nok inntekter til å betale ut det man lover i konseptet.

Det har liten betydning om de i ettertid har tilføyd noen flere inntektskilder - konseptet er fortsatt den samme bløffen som da det ble presentert første gangen. Penger som medlemmene "tjener" kommer fra andre medlemmers innskudd.

Freedom GLOBE var bare bløff, og konseptet vil heller ikke kunne tjene nok penger til å gjennomføre noen særlig "veldedighet".
 

Panster

New Member
Det er lett å skrive ordet SVINDEL, men vanskeligere å...

Det er veldig lett å skrive ordet SVINDEL på et forum som dette. Spesielt når kan gjøre det uten å vise ansikt! Og det er sikkert mye vanskeligere å vite hva man snakker om før man gjør det?

Jeg kom inn i GoodleAdz som et resultat av jeg først skaffet meg og er bruker av GoodleToolz VIDEO kommunikasjons systemet som selskapet også har. En forøvrig MEGET bra produkt pakke med VIDEO epost, VIDEO konferanse/webinar produkt osv. Før jeg bestemte meg for om Goodleadz kunne være svindel eller ikke tok jeg meg tid til å vurdere følgende:

1: Hva fikk jeg tilbake for å kjøpe ad-credits som ville gi meg besøk til et par websider jeg ønsket å promotere?

2: Hva er det egentlig selskapet lover meg rent økonomisk for å bruke av min egen tid å promotere/være med på dette?

På det første spørsmålet har jeg kommet frem til at jeg den første tiden får et økende antall besøkende til websidene mine for en pris som ligger laaaangt under hva jeg betaler, og over tid kan dette faktisk bli helt gratis.

På det andre spørsmålet er svaret enkelt: Det ENESTE selskapet lover er å betale aktive og lojale brukere tilbake opp til 50% av omsetningen sin. (Avhengig av hvilket produkt og tjeneste) Jeg har også klart fått forklart at den prosenten det snakkes om godt kan bli NULL hvis det det blir NULL omsetning en dag.

Med andre ord: Hva er forskjellen på om et selskap betaler 50% av sin omsetning tilbake i form av provisjoner ved salg av et produkt, sammenlignet med denne modellen? _Jeg har ikke vært i stand til å finne noen egentlig forskjell.

Det er heller ikke riktig som en påstår (selvfølgelig uten å ha satt seg inn i noe som helst) at dette baserer seg på inntekten fra et produkt. Faktum er at det allerede idag finnes TO andre produkter og over tid vil bli mange flere. Disse er bl.a. Goodlebookz.biz der det selges over 13.000 forskjellige lydbøker og GoodleToolz som var der det hele begynte for meg.

Og til slutt, følg med for snart kommer det en helt NY webside som vil gi et totalt annerledes og mye bedre inntrykk av hva dette handler om. For EN ting er jeg enig i når det gjelder kritikk her: Dagens webside mangle en god del på å gi et godt og seriøst inntrykk. Men en dårlig webside gir ALDRI meg en god nok grunn til å kalle noe for SVINDEL!
 

picxx

Well-Known Member
Jeg kom inn i GoodleAdz som et resultat av jeg først skaffet meg og er bruker av GoodleToolz VIDEO kommunikasjons systemet som selskapet også har. En forøvrig MEGET bra produkt pakke med VIDEO epost, VIDEO konferanse/webinar produkt osv.

Hvis produktet er så forbanna bra og det er dette som er hensikten med goodXXX gruppen, hvorfor ikke legge ut demoer så folk faktisk får vite hva de skal betale for?
Det er faktisk helt normalt om man selger et produkt.
Eller kanskje produktene ikke er så veldig viktige?
 

allegretto

Medlem
Googla litt:
Hva med Goodlenewz.com : account suspended
Hva med Goodlebookz.biz : Hvorfor er nettsiden proppet med google adz annonser? Det burde være unødvendig i en nettbutikk-løsning..
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er veldig lett å skrive ordet SVINDEL på et forum som dette. Spesielt når kan gjøre det uten å vise ansikt! Og det er sikkert mye vanskeligere å vite hva man snakker om før man gjør det?

Panster, vi som har vært på nett en stund lukter lunta laaaaaang vei. Du må gjerne prøve å overbevise blåøyde nybegynnere, men her på Webforumet snakker du for døve ører.
 

Mortenxx

Medlem
Jeg kan sikkert slenge inn et bilde i profilen min hvis det gjør deg mer happy, men det burde vel strengt tatt ikke være nødvendig?
Det er veldig lett å skrive ordet SVINDEL på et forum som dette. Spesielt når kan gjøre det uten å vise ansikt!

1: Hva fikk jeg tilbake for å kjøpe ad-credits som ville gi meg besøk til et par websider jeg ønsket å promotere?

2: Hva er det egentlig selskapet lover meg rent økonomisk for å bruke av min egen tid å promotere/være med på dette?

På det første spørsmålet har jeg kommet frem til at jeg den første tiden får et økende antall besøkende til websidene mine for en pris som ligger laaaangt under hva jeg betaler, og over tid kan dette faktisk bli helt gratis.

På det andre spørsmålet er svaret enkelt: Det ENESTE selskapet lover er å betale aktive og lojale brukere tilbake opp til 50% av omsetningen sin. (Avhengig av hvilket produkt og tjeneste) Jeg har også klart fått forklart at den prosenten det snakkes om godt kan bli NULL hvis det det blir NULL omsetning en dag.

Med andre ord: Hva er forskjellen på om et selskap betaler 50% av sin omsetning tilbake i form av provisjoner ved salg av et produkt, sammenlignet med denne modellen? _Jeg har ikke vært i stand til å finne noen egentlig forskjell.

Det er heller ikke riktig som en påstår (selvfølgelig uten å ha satt seg inn i noe som helst) at dette baserer seg på inntekten fra et produkt. Faktum er at det allerede idag finnes TO andre produkter og over tid vil bli mange flere. Disse er bl.a. Goodlebookz.biz der det selges over 13.000 forskjellige lydbøker og GoodleToolz som var der det hele begynte for meg.

1. Hva er egentlig vitsen med å få besøk fra folk som pliktmessig klikker på 20 nettsider hver dag - som temmelig sikkert ikke ville klikket på annonsene hvis de ikke var PÅLAGT oppgaven? Det er vel ikke denne type besøk folk vil ha til nettsidene sine, selv om det riktignok er "gratis"? Folk som driver seriøst vil vel heller foretrekke å ha "ekte klikk" og "ekte besøk"?

2. Når "omsetningen" i hovedsak er det samme som "investeringer" fra medlemmer kaller vi det ikke OMSETNING, vi kaller det "omfordeling av penger". Selskapet vil hele tiden være avhengig av nye innskudd fra medlemmer, det vil si at man må verve nye medlemmer for at de gamle skal kunne få tatt ut penger. Populært kaller vi dette for Ponzi-svindel, men her på forumet forkorter vi det ofte til SVINDEL.

Konseptet jeg sjekket regnet investeringer fra medlemmene som OMSETNING, og såvidt jeg kunne bedømme var dette også hovedomsetningen i selskapet. Nesten all fokus var rettet mot investeringer og reinvesteringer i kompensasjonsplan-omtalen.

Vurderingen min er basert på da jeg først sjekket dette på Hegnar Online - hvor jeg spanderte omtrent 1 time på å sjekke inntektskildene. Det var kun 2 inntektskilder som til nød kunne regnes som "eksterne inntekter" - bøker og videopresentasjon. Da jeg sjekket var det kun 1 bok på menyen, men det gikk an å bla seg videre til flere bøker på eksterne nettsider (GoodleBookz har en affiliateavtale eller noe sånt noe). 1 times sjekk er en relativt grundig sjekk selv om jeg bare sjekket overflaten i konseptet.

Både bøkene og videopresentasjonsverktøyet ga inntrykk av at det først og fremst var rettet mot medlemmer - ikke mot eksterne kunder. Selv om man også har eksterne kunder i noen grad er dette ikke nok til å generere inntekter på det nivået det var snakk om, og langt mindre finansiere noe universitetsbygg i Panama. Freedom GLOBE var også fullstendig ukjent for universitetet, og det samme var resten av selskapene fra GoodleAdz.

Det er mulig at de har gjort noe for å pynte på sakene etter at jeg sjekket dette, men det selskapet jeg sjekket var høyst sannsynlig en svindel. Jeg gidder ikke engang sjekke om de har gjort noen tiltak for å kamuflere svindelen bedre nå - det var hoveddelen av konseptet det feilet på og ikke kamuflasjen.

Det var attpåtil kamuflert som "kristent" og "gjøre gode gjerninger". Siden NÅR ble tiltak som dette et akseptert nivå i pinsebevegelsen - de som hevder å følge bibelens ord slik det står i bibelen? Dere trenger trolig en opprydding internt i denne bevegelsen før ting sklir enda mer ut.

Skal du prøve å renvaske dette så kom med noe bedre enn det du har gjort hittil - det vil si at du må påvise at det faktisk er tilstrekkelig salg til eksterne kunder. Medlemmer blir vel heller ikke rike bare av å KJØPE produkter selv, eller vise frem sine egne nettsider til andre medlemmer? Det holder ikke med å HA en affiliateavtale på 13.000 bøker, eller HA andre ting som kan selges - det er en veldig lang avstand mellom å "ha muligheten" og å "oppnå resultater". Du bør også kunne fremvise at det faktisk skjer noe i forhold til universitetet i Panama - eller anbefale at dere får fjernet dette tomme skrytet (sammen med resten av skrytet også)?
 

Mortenxx

Medlem
Hovedproblemet i dette konseptet er at det betrakter medlemmenes innskudd/investering som "omsetning", og betaler ut et slags utbytte på grunnlag av dette. I praksis betyr det at de bruker medlemmenes egne penger til å betale et fiktivt utbytte til noen få, men at de går tom for penger hvis mange nok begynner å ta ut mer penger enn de setter inn.

Det er et dårlig tegn når folk ikke klarer å skilne mellom "investert kapital" og "omsetning" i en forretningsplan. Det blir omtrent som om folk betrakter et kredittkort som "inntektskilde" istedenfor som "gjeldskilde". Investert kapital er egentlig penger som bedriften LÅNER av deltakerne, det er ikke "inntekter" eller "omsetning".

GoodleAdz får ekstra kritikk fordi det forsøker å dekke seg bak "kristent livssyn", "tjene penger samtidig med at man gjør gode gjerninger", "veldedighet", "hjelpe fattige land" og andre slike ting. Budskapet er temmelig "klamt" når det kommer fra denne typen selskap - det klarer kort og godt ikke å virke troverdig.


Morten
 

kjakan

New Member
Jeg var med på et hallelujamøte hjemme hos noen folk. Joda konseptet selges helst på homeparties til folk med minst mulig kunnskap om internett og business. Hovedpersonen er en kar i 60-årene som har pugget et budskap spekket med dårlig engelsk og en tvilsom historie rundt konseptet. Helt elementære faktaspørsmål besvarte han enten feil eller ikke i det hele tatt. F.eks ante han ikke at facebook er verdens største markedskanal. Det nest verste var at han uten omsvøp mente det var fair business å hause opp besøkstall hos annonsører ved at alle medlemmer skulle klikke på 15 stk linker om dagen. Det verste var at ofrene i sofaen ikke forstod at dette er kortsiktig svindel og pyramidespill. Noe jeg forklarte til dem før jeg kjørte hjem med et par timer mindre igjen av livet.
 
M

Malimba

Guest
Oppdatering;

Da etter 3 mnd og eit innskudd på 60000,- + 30000,- fra goodleadz1000 klubben, så får eg no utbetalt 19965kr(dette fikk eg utbetalt den 15 April).
Tar ut 50% og sitter resten tilbake slik at nestedags beløp stiger.
Så, til alle dere som kalte dette for svindel; Muhahah ha ha ha
For å se på 20 reklamefilmer pr dag (15 sek hver) så er dette en veldig greit mndsbetaling :):D:D:D:
 
Topp