Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen her som kjenner til reklameplass.com?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Jan

New Member
Rune & co: USP betyr UNIQUE selling points... det vil si hvorfor skal vi bruke akkurat dere istedet for en konkurrent. Det eneste dere har kommet med som kan minne om noe sånt er at dere påstår at dere betaler ut mer enn konkurrentene deres.

Forøvrig er det vel bare en representant for en direkte konkurrent til dere her inne, det er Mats fra Tradedoubler, tror ikke det er noen andre som driver noe annonsenettverk her enda.

Spam har dere helt klart sendt ut, for jeg hadde før jeg fikk mail fra dere ikke registrert meg hos noen side dere driver og bedt om informasjon, men allikevel kom det inn en mail til meg på fredag eller når det var, og det er da pr definisjon SPAM. Derfor starta jeg denne tråden siden jeg aldri hadde hørt noe om dere, og da viste det seg at dere hadde sendt ut til stort sett alle her inne. Det KAN selvsagt hende at alle sammen her inne har registrert seg på sidene deres uten å vite om det, men det syns jeg høres veldig rart ut.

Hehe, reklameplass.com har kommet for å bli... ja det ligger fullt av døde sider rundtomkring på internett... ingen tvil om det.

At det går an å legge inn kun den traceren deres uten å legge inn hele annonsekoden hadde kanskje vært en fin ting å opplyse om allerede på websidene deres, for ikke å si legge opp til fra starten av, da hadde dere sluppet veldig mye av kritikken her.

Hei,

Enig med deg Torstein, det er mye man kan gjøre fra begynnelsen av men trøster meg med at man også lærer ut av kritikk :)
Alle er opptatt av en ting og andre av andre ting, ikke lett å gjøre alle til lags.

SPAM er kommet for å bli og jeg har ingen tro på at noen skal få stoppet dette, det beste er sansynlig bare å overse og slette. Er nok mye plaget ut av det jeg også..men gidder jeg å bruke krefter på å irretere meg om det..NEI. Så lenge det finnes Affiliate nettverk der ute eller "tips en venn" knapp på diverse sider der ute.. ja da må man regne med at man til tider får det som kalles søppelpost.

Min kone sender meg søppelpost hver dag, mine venner sender meg søppelpost hver dag.. på e-post og sms, det meste er innhold som jeg ikke har bedt om eller har interesse av og for meg er det SPAM :)
Og hvor kommer det fra, jo fra venners venner som igjen får det fra venners venner ++++++++, Ikke lett dette..

Når det gjelder Tradedoubler... tror ikke vi er eller blir noen konkurrent til dem, har forresten bruk dem i mange år på andre nettsteder og det er et bra Affiliate program, husker forresten at de også hadde noe probl. i oppstarten.. men hvem har ikke det :)

Som sagt vi lærer av all kritikk, kanskje lettere å se negativt på ting & tang enn positvt :)

Og ditt nettsted da Torstein? har det alltid vært mye besøk der? Har du brukt mye tid og hatt mye tolmodighet når du har markedsført nettstedet ditt? Har du fått gevinst for ditt arbeide?

Dette er nok forskjellen på en "død" og et "levende" nettsted... det meste handler om penger og markedsføring.. eller?

En ting vil jeg si til slutt, du har en fin og ren nettside...hatten av for det!

Mvh
Rune Hansen
Reklameplass.com - Internet Advertising - Webbmarknadsföring - Annonseringsplass - Advertising technology - Webbmarknadsföring - Annonseringsplass
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Vi ser at du bruker openads systemet på din hjemmeside og dette er et bra program for den som er flink til å programmere selv, mener i henhold til sidetilpassninger, endringer, oppsett, bug etc. Det er ikke mange som klarer en slik jobb, så hatten av for det.
Jeg tror faktisk ikke dere finner NOEN som har vært aktive i denne tråden som ikke er i stand til å sette opp openads selv.
Etter det vi kan se har du også samme linken "Annonsere på Juiced.no" som vi bruker på Reklameplass.com, forskj. er sansynligvis at våre annonsører ikke trenger å kontakte Publisher når de har lyst til å kjøpe en annonseplass på spesifike nettsted/side.
Nei, i stedet må de gå via en tredjepart.
Hos oss velger de nettsted, ser statistikken for dette nettstedet der og da, slipper sansynligvis å kontakte Publisher med en masse spørsmål & svar gjennom mail & telefon etc. Hos oss er det bare å velge nettsted, utforme annonsen, velge eks. vår Geo Targeting hvor annonsen skal vises og betale, systemet ordner resten.
Hos meg er det bare å velge nettsted (meg), se statistikk der og da, sende en mail og få priser og tilgjengelighet, utforme annonsen, sende annonsen, betale, og jeg ordner resten... igjen, ikke mye forskjell.
Er kanskje ikke rart at eks. VG, DAGBLADET og masse andre store nettsider bruker utenforstående programmer for deres annonse innsalg. Annonsøren får tilgang til kontrollpanel der og da og vil sansynligvis også finne andre nettsteder det er verd å bruke penger på, eller automatisk fornye annonsen de har gående på ditt nettsted. Muligheten er stor og etterhvert kommer det større muligheter.
Du, faktisk så jobber jeg i et relativt stort mediehus. Vet du hva vi har der? En annonseavdeling. Vil du gjette hva de gjør?
Kan ikke tro at det koster Publicher penger å ha en HTML kode ett eller annet plass på deres nettsted, de fleste nettsteder som er intr. i reklame på nettstedet har en slik HTML kode fra et utenforstående program, VG, DAGBLADET etc. har stor annonse snutt fra eks. Timeannonser (som koster flesk for annonsøren) og de gjør ikke dette om de taper penger på denne plassen.
Hvis jeg må bruke en annonseplass for å ha denne "annonsere her"-greia på sidene mine, så koster det meg penger siden jeg ikke kan ha noen annen annonse der. VG, DAGBLADET et.c. bruker Timesannonser til annonseplass de IKKE HAR SOLGT. Hvis dere hadde lagt opp til det samme, så hadde saken vært en helt annen, men det har dere i utgangspunktet ikke. Dere har NÅ fortalt at det går an å gjøre noe liknende, men... når du snakker om at ikke alle klarer å sette opp Openads, hvor mange tror du klarer å ordne det der?
Når det gjelder Reklameplass.com og linken "Din annonse her" kan denne linken fjernes manuellt ved å logge seg inn på fra Publicher`s kontrollpanel, her har du mulighetene til å ta bort denne linken samt linken "Powered by Reklameplass.com. Dermed er det "bare" HTML koden som ligger på nettstedet og ingenting vises på ditt nettsted før evt. en annonsør har kjøpt en annonseplass på ditt nettsted.
Den der er ihvertfall ikke så lett å finne. Som sagt lagde jeg meg en konto hos dere, og jeg fant den ikke.
1. Fordelen er at du slipper å reklamere for ditt eget nettsted, slipper å ha annonser på nettstedet ditt og slipper sansynligvis å tjene penger på nettstedet ditt.
Uhm.... slipper å reklamere for mitt eget nettsted? Hvor mye besøk har dere på disse sidene deres? Har dere pr i dag solgt noen som helst annonser? I såfall - vis oss hvor.
2. Bakdelen er følgende: En annonsør besøker tilfeldigvis ditt nettsted gjennom en eller annen link, nettstedet ser bra ut, kanskje mye trafikk eller lite trafikk.
Her kan det være snakk om å selge produkter eller gjøre et firmanavn kjent og dermed er kanskje interessen for ren markedsføring av firmanavnet det som er viktigst for denne annonsøren. Da har det vanligvis ingen betydning om nettstedet har stor eller liten trafikk.
Ser annonsøren at dette nettstedet også selger annonseplass, ja så klikker annonsøren også på linken "Din annonse her", får frem din profil hos Reklameplass.com, kjøper annonseplass og betaler der og da.
Åh, så alle som driver et firma e.l. annonserer på alle sider de finner som selger annonseplass...? Jøss, ikke galt.
Bakdelen er at nettstedet tjener penger på denne annonsøren. Sansynlig vil også annonsøren se på andre nettsteder i nettverket til Reklameplass.com og evt. også kjøpe annonseplass på andre nettsteder. MEN faren er at det også kan komme andre annonsører gjennom andres nettsteder i nettverket som også vil bruke penger på ditt nettsted..
Selvsagt er det en mulighet, men som sagt - vis oss litt tall på trafikk og reelle solgte annonser da vel.
Skal mann gå aktivt ut å selge annonser MÅ mann først og fremst ha noe å selge. Skal vi fysisk gå ut å selge inn annonser må vi ta kontakt med annonsørene via eks. telefon etc. og selge inn annonser til Reklameplass.com. For at vi skal kunne gjøre dette må nettverket være et rent Affiliate nettverk og det er vi ikke. Et Affiliate nettverk tjener store penger, men hva får Publicher tilbake? kanskje 5% av inntekten til Affiliateselskapet.
Hvorfor må det være et "rent affiliate nettverk" for å kunne selge annonser? Det er ikke noen annen forskjell enn at dere hadde ringt rundt til aktuelle annonsører, enn bare å satse på at sidene skal selge dem i dag. Ja, det hadde selvsagt kostet litt mer penger, men har dere nok (attraktive og store) sider å selge annonser på, så hadde det garantert lønt seg.
Vi har selv testet mange Affiliate selskaper og har ikke sett de store inntekten av den grunn. Vi har sett muligheten i at Publicher selv skal kunne velge tilgang og pris for annonsering på sitt eget nettsted. Reklameplass.com gir tilbake 70% av inntekten til Publicher, vi har kontakten med annonsøren, vi krever inn pengene for deg, vi gir support og vi markedsfører ditt nettsted verden rundt.
Verden rundt? Tror du hele verden forstår hva "reklameplass" betyr?
Dette er bare en tilleggstjeneste for våre partnere, meningen er at det er bedre å tjene noen kroner enn ingen kroner, derfor dette tilbudet. 20 øre pr. klikk er for mange nettsteder 20 øre mer enn ingenting, samtidig som Reklameplass.com gir tilbake litt mere av vår egen fortjeneste til Publicer. Har du et nettsted med mye trafikk er sjansen stor for at det også der skal bli en grei fortjeneste. Alle tjener på dette.
20 øre er for ALLE mer enn ingenting. Derimot ville 20 øre pr klikk tilsvare en ctr på ca 10% (veldig lite realistisk for de fleste), hvis man har CPM på 20kr (mer realistisk)
Du/dere er opptatt med det å "holde av annonseplass", fjern linken "Din annonse her" så er det bare HTML koden som ligger igjen, denne koden må være der for å lese trafikken på ditt nettsted. Bakdelen med å fjerne LINKEN kan leses ovenfor.

"Tracker" finnes i vår HTML kode, fjern linken "Annonse her" i ditt kontrollpanel hos Reklameplass.com. HTML koden leser din traffikk, det er din trafikk som er intr. for en annonsør. Reklameplass.com har sitt eget system som jeg ikke skal gå inn på her.
Takk for at du endelig forteller at det er mulig å KUN ha trackeren uten annonsegreia, det har jeg prøvd å spørre om siden første mailen jeg sendte.
Fjern linken "Din annonse her"så har du fått det du etterlyser, men vil du utnytte trafikken du selv har på ditt nettsted anbefaler vi deg at denne linken blir stående. Er du mest opptatt med å hindre andre små og store nettsteder å tjene penger..da må du kanskje huske på at ingen overlever uten et "linkesystem", er vel det nettet er sammensatt av.. et globalt linksystem.
Ok, jeg vet ikke hva du mener med "linkesystem", og jeg er ikke opptatt av å hindre andre i å tjene penger, jeg er bare opptatt av å få inn så mye som mulig selv.
Det høres sikker bra ut det du skriver, men bortkastet jobb og flere ledd som skal tjene penger på annonsøren, blir kanskje litt dyrt etterhvert?

Det er jo slike fordyrende ledd vi skal ha bort..billigere for annonsøren og større fortjeneste til Publicher.
Aaaah... så fordyrende ledd er bortkastet... Da ser jeg et ledd på 30-40% som lett kan kuttes ut...
Hvorfor gjøre det vanskelig når det kan gjøres lettere? Det du skriver er bra og jeg håper det vil fungere for deg og ditt nettsted, har selv testet ut openads og mange andre tilsvarende programmer, ja for et enkelt nettsted fungerer dette bra, men nettstedeier må selv kunne div. kodinger etc. selv. Og jobben med markedføringen må mann selv ta!
Såvidt jeg kan se, så er man avhengig av nøyaktig de samme tingene hos dere - man gjør markedsføringen selv (ihvertfall på sin egen side), og det ser ut til at man må kunne like mye koding hos dere som man må kunne med openads.
"Eksklusivt" kaller du dette, henviser til "Timeannonser"..Hvorfor har eks. VG, DAGBLADET + mange andre store & små nettsteder "Timeannonser`s" banner liggende på deres nettsted? Jo, for at de har sett muligeten med ekstern markedsføring og skjønner det! "Timeannonser" markedfører VG, DAGBLADET etc. gjennom deres systemer og det samme gjør vi, eneste forskjellen er at dere får mere tilbake i kroner og øre fra oss!
Faktisk skal jeg vedde mye på at de som driver "timesannonser" har en avtale med VG, DAGBLADET et.c. der de enten garanterer en viss inntekt til den aktuelle siden for annonseplassen de bruker, eller så kjøper de rett og slett opp den aktuelle annonseplassen, og selger den videre. (Hvorfor skriver du alltid Dagbladet med store bokstaver forresten?)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette blir for meg mer og mer useriøst uten at jeg verken har noe imot deg personlig eller driver konkurrerende virksomhet.

Hvis du er så seriøs og stor - stå frem med dette fantastiske nettverket deres! Benytt det til deres fordel!

At du plutselig bruker Idar Vollvik som en personlig referanse viser vel også hvor desperat man er etter å fremheve seg selv! Det var faktisk dårlig timing...

Kan jeg være så freidig å spørre om din bakgrunn? Og, du skal ikke se bort fra at folk her inne kan hjelpe deg! Man kommer med kritiikk fordi man sannsynligvis har kompetanse eller har ideer om forbedringer.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
SPAM er kommet for å bli og jeg har ingen tro på at noen skal få stoppet dette, det beste er sansynlig bare å overse og slette. Er nok mye plaget ut av det jeg også..men gidder jeg å bruke krefter på å irretere meg om det..NEI. Så lenge det finnes Affiliate nettverk der ute eller "tips en venn" knapp på diverse sider der ute.. ja da må man regne med at man til tider får det som kalles søppelpost.
Så fordi det er andre som sender ut spam, så er det greit at dere også gjør det...? Du vet at det faktisk er ulovlig å sende spam her i landet?
Min kone sender meg søppelpost hver dag, mine venner sender meg søppelpost hver dag.. på e-post og sms, det meste er innhold som jeg ikke har bedt om eller har interesse av og for meg er det SPAM :)
Og hvor kommer det fra, jo fra venners venner som igjen får det fra venners venner ++++++++, Ikke lett dette..
Det blir noe helt annet, dette er venner og familie, og de gjør det ikke for å tjene penger.
Når det gjelder Tradedoubler... tror ikke vi er eller blir noen konkurrent til dem, har forresten bruk dem i mange år på andre nettsteder og det er et bra Affiliate program, husker forresten at de også hadde noe probl. i oppstarten.. men hvem har ikke det :)
Vel, de er de eneste andre her inne som driver noe annonsenettverk, så da vet jeg ikke hvem andre konkurrenter du snakker om her inne.
Som sagt vi lærer av all kritikk, kanskje lettere å se negativt på ting & tang enn positvt :)
For all del.
Og ditt nettsted da Torstein? har det alltid vært mye besøk der? Har du brukt mye tid og hatt mye tolmodighet når du har markedsført nettstedet ditt? Har du fått gevinst for ditt arbeide?

Dette er nok forskjellen på en "død" og et "levende" nettsted... det meste handler om penger og markedsføring.. eller?

Du, det begynner faktisk å bli ganske bra med besøk der nå, og det begynner faktisk å lønne seg, spesielt siden det har vært flere annonsører som har tatt kontakt i det siste. Ja, jeg har jobbet en del med det, for ikke å snakke om at han jeg kjøpte det av har jobba mye med det fra før. Det eneste jeg gjør av aktiv markedsføring er å legge inn nye saker på Kudos og facebook-gruppa vår.

En ting vil jeg si til slutt, du har en fin og ren nettside...hatten av for det!
Takker for det, og bedre skal det bli! :)
 

Bjrl

Medlem
Faktisk skal jeg vedde mye på at de som driver "timesannonser" har en avtale med VG, DAGBLADET et.c. der de enten garanterer en viss inntekt til den aktuelle siden for annonseplassen de bruker, eller så kjøper de rett og slett opp den aktuelle annonseplassen, og selger den videre. (Hvorfor skriver du alltid Dagbladet med store bokstaver forresten?)

Skal ikke legge meg opp i altfor mye i denne tråden, men nettsteder med timesannonser får betalt på bakgrunn av de annonsevisnngene de har. Jeg bruker selv Adicate som leverandør av en annonseknapp hos Bolignorge, og det er ingen garantert minsteinntekt eller oppkjøp av reklameplass fra Adicate i den forbindelse.

Hvordan det fungerer med de såkalte "Smartlinks" er jeg ikke sikker på.

Mvh
Bjørn Jarle
 

Jan

New Member
Dette blir for meg mer og mer useriøst uten at jeg verken har noe imot deg personlig eller driver konkurrerende virksomhet.

Enig med deg, er man ute etter alt som er nagativt..så ser man ikke heller det positive.

Hvis du er så seriøs og stor - stå frem med dette fantastiske nettverket deres! Benytt det til deres fordel!

Des. legger ikke vi frem noe som helst her på et åpent forum, tror heller ikke vi har behov for å legge frem alt om oss og våre systemer. Vet ikke hva du mener med "fantastisk nettverk"?

At du plutselig bruker Idar Vollvik som en personlig referanse viser vel også hvor desperat man er etter å fremheve seg selv! Det var faktisk dårlig timing...

Oki, en selvvalgt misforståelse, burde vite bedre at dette også ville bli slaktet som negativt, bruker faktisk ikke Idar som en referanse..bare sit. hva han har sagt til meg en gang i tiden. Beklager! Desperate er vi ikke, ingen problem for meg å legge denne diskusjonen død, behøver faktisk ikke svare mere :)

Kan jeg være så freidig å spørre om din bakgrunn? Og, du skal ikke se bort fra at folk her inne kan hjelpe deg! Man kommer med kritiikk fordi man sannsynligvis har kompetanse eller har ideer om forbedringer.

Se på AdEngage - Engaging Internet Advertising

Ha ellers en fin kveld på dere.

Mvh
Rune Hansen
Reklameplass.com - Internet Advertising - Webbmarknadsföring - Annonseringsplass - Advertising technology - Webbmarknadsföring - Annonseringsplass
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Oki, en selvvalgt misforståelse, burde vite bedre at dette også ville bli slaktet som negativt, bruker faktisk ikke Idar som en referanse..bare sit. hva han har sagt til meg en gang i tiden. Beklager! Desperate er vi ikke, ingen problem for meg å legge denne diskusjonen død, behøver faktisk ikke svare mere

Ooooo.... det er tid for namedropping... Du vet hvor tåpelig og patetisk namedropping er? Men hvis vi først skal begynne sånn, så kan jeg godt komme med noen jeg også.
 

OffaH_

Medlem
Hipp hurra! Morro å lese rumo sine kommentarer. Ting henger rett og slett ikke på greip.

"Våre eksterne oppdragsgivere kodet systemet først på engelsk". Det du prøver å si er vel at du kjøpte scriptet fra Ad Network Script - Adbrite clone. DÆ, oppdragsgiveren din aksepterer til og med VISA! :D Det var vel også der rumo oppdaget adengage.com for første gang :)

Jeg skal unngå å fortelle at linken ligger nederst til høyre på reklameplass.com med tekstfarge hvit (hva med å heller fjerne den?), da folk kan føle seg dumme for å ha oversett den.

Er man seriøse, prøver man i det minste å kjøre en egen profil, eller hva?
 
Sist redigert:

ansari

Medlem
Hipp hurra! Morro å lese rumo sine kommentarer. Ting henger rett og slett ikke på greip.

"Våre eksterne oppdragsgivere kodet systemet først på engelsk". Det du prøver å si er vel at du kjøpte scriptet fra Ad Network Script - Adbrite clone. DÆ, oppdragsgiveren din aksepterer til og med VISA! :D Det var vel også der rumo oppdaget adengage.com for første gang :)

Jeg skal unngå å fortelle at linken ligger nederst til høyre på reklameplass.com med tekstfarge hvit (hva med å heller fjerne den?), da folk kan føle seg dumme for å ha oversett den.

Er man seriøse, prøver man i det minste å kjøre en egen profil, eller hva?


Der tok du meg. Jeg hadde tenkt å poste link til scripte idag. men men her er link til en til som er billigere Adbrite clone .

Og han brukte en logo (mal) fra aaa logo for å lage logo til reklameplassen.com
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp