Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Om å tjene til livets opphold ved hjelp av en blogg

Ståle

Medlem
Eks: Personen som driver 123spill på dagbladet har millioner av besøkende, men klarer ikke å overleve bare på annonse inntektene. Han har en ekstra jobb :D

Well - da gjør den personen noe fundamentalt feil. :p
 

Tonny Kluften

Administrator
Og angående det brukernavn sa, om den fakturaen som får deg over 50k:
Det jeg fikk høre fra skattekontoret var at jeg skulle sende den ut, uten mva lagt til, og at det skulle stå på at MVA ville bli etterfakturert. Så skulle jeg sende inn kopi av fakturaene til skattekontoret (de ville heller at jeg skulle sende det rett til dem enn til/via brønnøysund/altinn osv), og så sender man ut en faktura der man kun etterfakturerer mva'en. Jævelig tungvint spør du meg, istedet for å bare kunne registrere seg når man vet at man runder 50k i løpet av den nærmeste måneden f.ex, men det var sånn de ville ha det.

Fint du nevner det der. Du kan nemlig omgå reglene helt greit. Det gjorde jeg etter å ha ringt skattekontoret. Jeg syntes også at dette var veldig tungvindt. Hun jeg snakket med på skattekontoret sa at hvis jeg legger på moms på den fakturaen som gjør at jeg kommer over 50k så kommer jeg ikke til å bli straffet for det så lenge jeg betaler inn den momsen med en gang jeg har fått den inn. Og jeg ble ikke straffet heller.
Sånn gjorde jeg:

- registrerte meg som mva pliktig i Brønnøysund
- sendte fakturaen som gjorde at jeg kom over 50k
- betalte inn mva summen til et mva kontonummer. (ring for å få det kontonr.)
- så fikk jeg et brev om at jeg var tatt opp i momsregistret
- så fikk jeg et brev hvor jeg måtte dokumentere mva-summen jeg hadde betalt inn
- så sendte jeg kopi av den fakturaen til skattekontorert

og det var det.
 

sKrud

Meget sliten student
Mitt tips er at du selger et produkt og har annonseinntekter som et lite ekstra.

Eks: Personen som driver 123spill på dagbladet har millioner av besøkende, men klarer ikke å overleve bare på annonse inntektene. Han har en ekstra jobb :D

Humm..dette er vell en sanhet med modifikasjoner.. Han kan garantert leve av kun 123spill, men vil tro at de ikke er de helt store arbeidsmengdene det her er snakk om.. Å at han derfor velger å jobbe også.. Ikke pga av pengene, men for å ha noe å gjøre om dagen..

Jeg kunne også godt ha "levd" av det jeg tjenner på nettet, men er da student uansett og har ingen planer om å kun drive med internett i framtiden.. Da må de i værtfall være så mye jobb at jeg ikke klarer å kombinere vanlig jobb og drift av sidene mine..
 

neXon

Medlem
Var på et seminar der det ble nevnt. Men det er ca 1 år siden.
Er noe som heter høyt og lavt forbruk også :p
 

picxx

Well-Known Member
Har man millioner av besøkende men ikke klarer å leve av det vil jeg faktisk påstå at man er idiot.

Jeg hadde en side med millioner av besøkende i 2007,
men aldri i verden om jeg hadde greidd å leve på inntekt fra den siden alene.
Sultedøden neste.. :p

Ok, så er jeg idiot.. :eek:
 

picxx

Well-Known Member
hehe, hva slags side var egentlig det pixxx? null reklame og masse trafikk?

TGP.
Hadde en roterende fantasi engang i tiden om at jeg skulle bli den neste thehun :D
 

Adrian

New Member
Viss du skal drive salg av fysiske varer må du registrere deg i Foretaksregistret (koster ca 1000 kr) i tillegg til Enhetsregistret (Gratis). Les mer om dette på Bedin - portalen for bedrifter og etablerere . Her er alt du trenger å vite om etablering av bedift.

Et selskap kan ha uendelig mange nettsider, men husk på at du kun kan ha 20 .no domener per foretak (Org. nr). Men du kan ha uendelig med .com .net osv.
 

Ståle

Medlem
Før var det begrensning på 15 .no-domener pr. foretaksnummer, men det tror jeg det er slutt på nå. Med andre ord er det bare å opprette domener i et enda kjør :)
"Hver abonnent kan ha inntil 20 domenenavn direkte under .no. Abonnenten kan i tillegg registrere domenenavn under geografiske domener eller kategoridomener"

Norid: Om regelverket for .no
 

Sindre

Medlem
Fantastisk med aktivitet på denne posten her, folkens! Takker for alle svar.

Tillater meg å gå litt off mitt eget topic, og spør: Hva vil dere anbefale av host/webhotell og hvorfor? Skal være rimelig og brukervennlig, men kvalitet. Er det bedre å ha en utenlandsk host? (Virker billigere). Er det noe problem å få overført en .no-side til en utenlandsk host i så fall?

Jeg skal jo ha wordpress. Alle sier at det er null stress å installere det. Men jeg må innrømme disse "1-klicks-installeringene" frister, ettersom jeg har det med å rote veldig når det kommer til koder og sånt. Noen hosts tilbyr denne enkle installeringen. Men er det vits i?

Thank you :)
 

Ole

Medlem
Det er så enkelt å installere WordPress at det er ikke nødvendig med "1-klikks-installering".
 
Topp