Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Om å tjene til livets opphold ved hjelp av en blogg

Sindre

Medlem
De har ikke i nærheten av de behov som Sindre her gir uttrykk for at han skal forsøke å få til med sin magasinblogg (?). Sindre skal jo ha en blogg med flere hundre tusen besøkende i måneden, og da må man jo ha brukbar hosting.

Siden Sindre er ny i gamet så ville jeg gått for en løsning der han faktisk kunne ringe og spørre og grave og sånn, og ikke en utenlandsk leverandør som han bare måttet chattet med eller sendt mail til.

Shait, flere hundre tusen... Når du sa det sånn, så gikk det et lite lys opp for meg. Jeg må skrive KANOOOONBRA innhold! Jeg skrev en artikkel i sted som jeg tenkte å poste i fremtiden. Den handlet om overgangen fra å bo i Bergen til å flytte til Drammen. Jeg tviler på det er en artikkel som drar flere hundre tusen.

Sier ikke at jeg backer ut, men at jeg må være sinnsykt picky på hva jeg skriver om, og hvordan. I magasinbloggen ja. Eller avisbloggen. Nå må jeg se å bestemme meg for real, her. Jeg har jo et slags hovedtema jeg hovedsaklig skal skrive om, eller.. ja, noe sånt. Men tenkte å tillate meg selv å skrive ganske fritt. Må kanskje begrense meg litt og tenke nøye over hva jeg vil skrive om ;)

Har jeg en side som drar flere hundre tusen, da begynner vi å snakke muligheter for gode annonseinntekter også. Da er det tross alt slik at folk kan være villig til å betale meg en del for at de skal få lov å annonsere der. Det er drømmesituasjonen.

Når det gjelder kundeservice, så er det greit å forholde meg til noe norskt ja. Men blir det virkelig ofte sånne seriøse problemer, peterandrej? At man må ringe og spørre hva faen som skjer liksom? :p
 

peterandrej

pensjonert moderator
Når det gjelder kundeservice, så er det greit å forholde meg til noe norskt ja. Men blir det virkelig ofte sånne seriøse problemer, peterandrej? At man må ringe og spørre hva faen som skjer liksom? :p

Nja, særlig i starten med oppretting av databaser og domener og alt mulig sånt. Tellere, you name it. Masse styr. Og så har du jo selvsagt nedetid på greiene, og så må du ringe å true dem og sånn.

Det er ihvertfall sånn at hvis du trenger hjelp, og det trenger du garantert, så er det greiere med norsk support. Men det koster mer. Ja.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Sindre.....kom deg ned på jorda nå! Tror jeg må ta litt tak i deg her nå....
Jeg har arbeidet i mediabransjen i 20 år og det er ikke slik at annonsørene kommer fallende ned i fanget ditt, uansett hvor stor du er!!! Og, det tar mange år med en viss størrelse og markedsføring før du får telefoner med annonsører som vil annonsere hos deg!
Konkurransen er stor om annonsekronene ute i den store mediaverden - og, du må jobbe hardt for å dra dem inn....
 

Sindre

Medlem
Sindre.....kom deg ned på jorda nå! Tror jeg må ta litt tak i deg her nå....
Jeg har arbeidet i mediabransjen i 20 år og det er ikke slik at annonsørene kommer fallende ned i fanget ditt, uansett hvor stor du er!!! Og, det tar mange år med en viss størrelse og markedsføring før du får telefoner med annonsører som vil annonsere hos deg!
Konkurransen er stor om annonsekronene ute i den store mediaverden - og, du må jobbe hardt for å dra dem inn....

Hehe jeg har beina godt plantet på jorda, jeg. Bare vet en ting og to om det å se muligheter i stedet for hindringer. Jeg snakket vel å merke om en drømmesituasjon. Ikke en situasjon jeg regner med å være i med det første. Men det er en mulighet. De fleste av de store norske sidene mangler jo ikke annonsører akkurat, og de er der for en grunn. Og hvis du ser litt rundt, så tar de seg GODT betalt for disse annonsene. Det er ikke vanskelig for meg, hvis jeg noengang får muligheten til å bli litt stor på nettet, å tilby noe billigere, og dermed mer fristende for annonsører. Jeg er bare ute etter å kunne leve av å lage en side; ikke å bli multigazillionær.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Altså, hvis artikkelen om å flytte fra bergen til drammen er morsom nok, så skal du ikke se bort fra at den kan bli populær.

Hva handler Seinfeldt om? Ingenting egentlig. De sitter stort sett på samme sted og snakker om ingenting, bullshit, damer og helt idiotiske ting. Men den har jammen blitt populær for det.

Men, det kan selvsagt også være lurt å tenke etter om det er noe du kan mer om enn folk flest? Se f.ex. fiskeri her på forumet... ganske snålt tema, men det virker som han får lesere?
 

Andersen

Member
Sindre,

Jeg ønsker deg lykke til med internettimperiet ditt.

Jeg anbefaler deg å kjøpe et par gode lærebøker i PHP og MYSQL. Det er helt nødvendig å kunne et server-side-språk, som PHP eller ASP.


Er nå ikke enig i dette jeg , det holder massevis å kun kunne html og være oppfinnsom og ha "driven"
 

Andersen

Member
For å svare trådstarter, det er fint mulig å leve av å være norsk blogger, men som andre sier, start flere , ikke bare en blogg. Ville også hatt meg rn deltidsjobb samtidig for å få inn litt penger. Det tar jo tid før en blogg begynner å få inn trafikk, ialfall fra SEO. Du kan jo få inn kjapp trafikk fra kudos feks allerede med å lage inn en 5-10 innlegg der daglig :)

Ellers med host så anbefaler jeg deg ikke ha en norsk host da de er dyre, og du har ett lavt budsjett. Skaff deg en seriøs billig US host, ingen merker forskjell på hurtighet og du får mye bedre service , gjerne mye biliger enn i Norge.

Lykke til!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg vil bare nevne at WF ikke kan holdes ansvarlig for idéer, tips og tanker som måtte utføres på initativ fra forumet om det ender med økonomisk konkurs eller kjærlighetssorg.
 

Sindre

Medlem
Oppsummering av planen foreløpig:
Først og fremst å unngå økonomisk konkurs og kjærlighetssorg ;)

Ang. host: Hvordan går jeg frem for å KUN registrere domenet i Norge (.no), for så å (eventuelt) ha siden hos en utenlandsk host som f.eks hostgator eller noe annet? Noe jeg bør vite?

Så var det dette med Linux da, som peterandrej nevnte. Siden jeg skal ha Wordpress må jeg visst ha det. Og at jeg må ha mye plass i databasen. Noen av dere som har peiling her, som kan hjelpe meg å finne en billig, gjerne utenlandsk server (med godt rykte), som tilfredsstiller disse kravene?:

Skulle bare si at du ikke må gå for 1-click installasjon, Sindre. Jeg ordner installasjonen for deg. Men husk dette når du bestiller server-plass:

1. Må være Linux! WP er php. Det vil si at du ikke kan bruke Microsoft-servere. Så, sørg fr at du får linux!
2. Database! Dritviktig!!!!! Spør hvor mye plass i databasen du får!!!!!!! Drit i lagringsplass forøvrig. Det er databasen som teller. WP lagrer alle artikler i databasen, så her må du ha bra kapasitet! Minst 200 MB!!! 200 MB holder til ca 1000-1500 artikler alt etter som. Og du skal jo skrive mye ikke sant?
Databasen skal forøvrig være MySQL.
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Ang. host: Hvordan går jeg frem for å KUN registrere domenet i Norge (.no), for så å (eventuelt) ha siden hos en utenlandsk host som f.eks hostgator eller noe annet? Noe jeg bør vite?

Så var det dette med Linux da, som peterandrej nevnte. Siden jeg skal ha Wordpress må jeg visst ha det. Og at jeg må ha mye plass i databasen. Noen av dere som har peiling her, som kan hjelpe meg å finne en billig, gjerne utenlandsk server (med godt rykte), som tilfredsstiller disse kravene?:

Gå på Domeneshop og registrer domenet ditt. Når alt er i orden vil de hjelpe deg med å peke domenet mot den utenlandske serveren.

Alle utenlandske hoster jeg har nevnt gir deg alt det der og mere til. Men norske noyos.no gir deg også dette. (jeg har to kontoer der også).

Lykke til :)
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hei

Jeg driver med salg & markedsføring hos Noyos.no.
Om du trenger en annen pakke en de pakkene vi tilbyr kan du sende en epost til salg@noyos.no, der du forklarer hva du trenger osv, så svarer han deg ganske kjapt på dine spm.

Du kan evt spørre meg på en PM her på forumet, så skal jeg skaffe den infoen du trenger;)

Du kan også prøve gratispakken Noyos tilbyr for å se hvordan ting er og om du liker det :D
 
Sist redigert:
Topp