Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Review me på norsk

picxx

Well-Known Member
50 kroner er ikke mye (det er vel også det minste de betaler, noen kampanjer betaler mer), men en får muligheten til å blogge på 5 blogger med samme kampanjen, så om man har noen 'spamblogs' er det jo ikke vanskelig å gjøre seg ekstra 250.- på en liten time.
 

Ivellios

Medlem
Jeg mener at når skjevheten i et forretningsforhold her er så stor som det kan se ut til er et misbruk av tillitsforholdet mellom to forretningspartnere. Publisher som gjør en stor del av arbeidet og BW som da sitter igjen med størsteparten av kaka.....

Slik jeg ser det er ikke dette noen stor grad av misbruk, som picxx sier så er det faktisk mulighet for å tjene rundt 250kr på en time, noe som er helt greit betalt for vanlige dødlige. Det er jo uansett ikke snakk om store artikler man skriver, som oftest ønsker de 50 ord, noe som kjapt er gjort på 5 minutter. Jeg mistenker at det de egentlig betaler for er innlenkene.
 

picxx

Well-Known Member
Og det er akkurat pga av sånne ting jeg ikke ville vært villig til å betale 300 kroner per blogg!


Enig med deg der, som annonsør ville jeg nok heller selv tatt meg tid til å lete opp kvalitetsblogger som produktblogger, men om man er et stort selskap vil man stort sett ikke ta seg tid til noe slikt, og da er nok bloggerwave et fint tilbud.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg vil ikke si det er et fint tilbud bare fordi man er et stort selskap, jeg vil heller si dem kjøper et tjeneste med dårlig kvalitet i forhold til prisen, uten å vite om det selv.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Slik jeg ser det er ikke dette noen stor grad av misbruk, som picxx sier så er det faktisk mulighet for å tjene rundt 250kr på en time, noe som er helt greit betalt for vanlige dødlige. Det er jo uansett ikke snakk om store artikler man skriver, som oftest ønsker de 50 ord, noe som kjapt er gjort på 5 minutter. Jeg mistenker at det de egentlig betaler for er innlenkene.

Og, forskjellen på dette var ????

50 - 300

250 - 1500

Styrkeforholdet er vel fremdeles det samme ?? Og misbruk av tilliten !?!
 

picxx

Well-Known Member
Styrkeforholdet er vel fremdeles det samme ?? Og misbruk av tilliten !?!

Om en publisher synes det er for lite å produktblogge for en femtilapp lar man bare være. Jeg kan ikke se at man misbruker noens tillitt ved at man tar stor avanse annonsør->publisher.
Er selvsagt enig i at avansen er stor, men jeg forholder meg til bloggerwave som publisher, og det er meg revnende likegyldig om de tar 20.- eller 2000.- fra annonsørene all den tid de betaler meg det de lover.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg vil ikke si det er et fint tilbud bare fordi man er et stort selskap, jeg vil heller si dem kjøper et tjeneste med dårlig kvalitet i forhold til prisen, uten å vite om det selv.

Nå vet ikke jeg hvordan man godkjenner innlegg hos bloggerwave, men jeg regner med at annonsøren kan velge å selv godkjenne innlegg, og også hvilke kriterier som skal settes på de bloggene annonsen skal vises på.
Ser at på en av annonsene får jeg ikke opp en av bloggene mine, og dette er nok grunnet slike kriterier.
Om man får velge både kriterier på blogger og også ha muligheten til selv å godkjenne innlegg synes jeg ikke kvaliteten er så dårlig jeg.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Om en publisher synes det er for lite å produktblogge for en femtilapp lar man bare være. Jeg kan ikke se at man misbruker noens tillitt ved at man tar stor avanse annonsør->publisher.
Er selvsagt enig i at avansen er stor, men jeg forholder meg til bloggerwave som publisher, og det er meg revnende likegyldig om de tar 20.- eller 2000.- fra annonsørene all den tid de betaler meg det de lover.

Da er vi på to forskjellige planeter når det gjelder å drive business.... Jeg ser det som en selvfølge at mine samarbeidspartnere behandler meg med respekt og driver "fair play" i forhold til business....
 

picxx

Well-Known Member
Da er vi på to forskjellige planeter når det gjelder å drive business.... Jeg ser det som en selvfølge at mine samarbeidspartnere behandler meg med respekt og driver "fair play" i forhold til business....

Hvor mye avanse opererer tradedoubler og advertising med.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Spør dem....jeg har ikke noen oppdaterte tall.... Men, det er ikke lenge siden vi fikk noen tall fra Euroads som sier de utbetaler 67% ;) .....og det kan vel sies er et ganske stort gap i forhold til BW :)

Men, bare la oss være enige om at vi er uenige.....
 

picxx

Well-Known Member
Spør dem....jeg har ikke noen oppdaterte tall....

Men om du hadde hatt det, og det hadde vist seg at de opererer med en avanse lik det bloggerwave gjør ville du sluttet å brukt dem, eller hadde du fortsatt å brukt dem all den tid din provisjon likevel hadde vært tilfredsstillende.

Joda, jeg er enig i at vi er uenige :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
@ brukernavn: Eh.....forretningsmodell??? Er jo ikke forretningsmodellen som er gal - det er mer fordeling av den økonomiske kaka.

@ picxx: Fro meg handler det ikke om å bruke eller ikke bruke......har faktisk ikke sagt at det er dårlig å få 50,- for å skrive et blogginnlegg heller.... Det jeg reagerer på er at det ser ut som det er en meget skev fordeling av inntekter.
Når det gjelder aff.selskapene er jeg rimelig sikker på at fordelingen er veldig annerledes :)
 
Topp