Terje E.

Balansen mellom slanking og trening!

Decrease Font Size Increase Font Size Størrelse på tekst Skriv ut denne siden

Trening er noe mange forbinder med slanking og slanking er noe mange forbinder med trening. Dette er jo ikke så rart da disse to går hånd i hånd. Men ikke alle lykkes, dette er som regel fordi den ene akitviteten går ut over den andre aktiviteten. Det handler om å finne en balanse, vi føler at vi har klart å lage en oppskrift på hvordan du kan finne din egen balanse helt selv.

Mange begynner slanking og trening veldig spontant, dette kan være etter å ha prøvd en bukse som ikke passer eller at noen har kalt deg «gossen» på jobben. Eller kanskje du har planlagt dette lenge men har bare utsatt det. Da er det fort gjort å bli «ekstreme», du hopper på treningssenteret hver dag. Spiser kun supersunn mat. Men hva skjer a? Kroppen din får sjokk, da er sannsynligheten stor for at du ikke klarer å forsette å du vil dermed ikke klare verken å gå ned i vekt eller få den gode treningen som du trenger.

Les også: Kosten din er viktig for treningen din | Les også: Les også: Info om tynnfedme

Hvordan finner jeg balansen i trening?
trening-slankingDu er nødt til å starte i det små, du må finne ut hvor mye trening kroppen din tåler. Vi anbefaler trening hver andre dag i uken til å starte med. Ikke kjør hardt på, ta det rolig i starten. Kjenn på følesen hvor deilig det er å trene og for hver dag som går bør du avansere litt.  Dersom du er helt fersk og har litt penger til overs så anbefaler vi at du begynner med en personlig trener.

Les mer om personlig trener her

Hvordan finner jeg balansen i kosthold?
Kostholdet bør planlegges, ikke kjøp spontant. Prøv å finn noe mat som du syntes du er godt og ikke minst næringsrikt. Du trenger mye næring nå som du trener, prøv å unngå fettrik mat. Du finner hauger av oppskrifter på internett. Husk å ha fokus på god mat, mat skal nytes selv om du skal slankes. Du bør også unne deg noen godbiter underveis, vi anbefaler hjemmelaget mørk sjokolade.





Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *