Terje E.

Benytt sosiale medier til markedsføring

Decrease Font Size Increase Font Size Størrelse på tekst Skriv ut denne siden

Det er ofte sagt at sosiale medier gir en større fordel til alle som benytter det. Før i tiden var dette bare en myte og noe som mange ikke så mulighetene for. I dag er det derimot blitt veldig attraktivt å benytte sosiale medier til sin fordel. Enten du er bedrift eller privatperson.

Det spiller ingen rolle hvilken bransje du opererer i. Eksempelvis er spillbransjen stor, men dette kan fint markedsføres på sosiale medier. Du vil finne mange spill å markedsføre på nett. Onlinekasinoer.com er et eksempel på en side i spillbransjen som bruker sosiale medier på den måten.

Sosiale medier er for både store og små aktører. Spesielt de små aktørene vil kunne dra nytte av å markedsføre seg på sosiale medier. Det vil lede til mer organisk trafikk enn hvis du bestemmer deg for å ikke legge ut annonser på nett. Det avhenger av strategien din.

Både for store og små…

Som privatperson kan du markedsføre din merkevare, enten det er navnet ditt eller ei. Dersom du er næringsdrivende, så kan du markedsføre din nettside enkelt ved å poste innlegg på sosiale medier. Det er mange forskjellige måter du kan utføre markedsføring på

Ulike plattformer gir deg større muligheter

Det finnes mange ulike plattformer man kan benytte på sosiale medier. De aller største aktørene dominerer markedet for sosiale medier i dag, og det er ikke uten grunn. Det er slik at aktører som Facebook, Instagram og LinkedIn alle har sine målgrupper de appellerer til.

Facebook er stort sett for de fleste. Det er en blanding av alt mulig av sosiale medier som florerer på nett. Her får du både bilder, videoer, status, nye innlegg, grupper og alt i ett. På Instagram er det bildene som regjerer og LinkedIn er stort sett rettet mot næringslivet.

Dette er de tre største plattformene som vil gi deg større muligheter innenfor markedsføring av din merkevare eller din bedrift. Du kan også ty til alternativer som Snapchat, men dette er ikke brukt i like stor grad som de tre første sosiale mediene som er blitt nevnt her.

Effektiviser annonser

Dersom du virkelig vil markedsføre dine produkter og tjenester på sosiale medier, så anbefales det at du tyr til annonser. Hos Facebook og LinkedIn kan du enkelt legge ut annonser som er rettet mot en spesifikk målgruppe. Dette skaper større interesse for dine varer, produkter og tjenester du tilbyr som privatperson eller næringsdrivende.

I bunn og grunn handler det om å utvide målgruppen din, men det er selvfølgelig enkelte produkter og tjenester som må spesifikt rettes mot en enkelt målgruppe. Det kommer selvfølgelig an på interessen og trafikken du tiltrekker deg gjennom annonsen som legges ut.

Du bør helt klart benytte sosiale medier til markedsføring dersom du ønsker å skape større interesse rundt varen, produktet eller tjenesten du tilbyr. Det er derimot viktig å vurdere bruken av annonser. Her avhenger det av om du ønsker mer organisk trafikk eller ei. Du kan nå ut til en god del mennesker uansett hva du velger å markedsføre på sosiale medier.





Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *